|
04 marca 2009
Odpowiedź w sprawie ul. Purkyniego - lepiej późno niż wcalePrzed ponad rokiem pięć wrocławskich organizacji pozarządowych podpisało się pod listem otwartym do prezydenta miasta w proteście przeciwko planom przebudowy ul. Jana Ewangelisty Purkyniego, które spowodują szereg problemów >>> zobacz list. Przed kilkoma dniami dotarła do nas odpowiedź. Odpowiedź wymuszona pismem do prezydenta >>> zobacz pismo.
Wrocław, 18 lutego 2009
W nawiązaniu do pisma jakie zostało skierowane do Prezydenta Wrocławia w sprawie przebudowy ulicy Purkyniego uprzejmie informuję, iż podległe mi służby miejskie dołożyły wszelkich starań na etapie opiniowania przedmiotowego opracowania, aby zapewniało ono wszystkim użytkownikom ruchu bezpieczeństwo i komfort użytkowania. Opracowanie to było wielokrotnie omawiane na radach technicznych. Krytyczne uwagi do opracowania złożyła również Dolnośląska Fundacja Ekorozwoju. Decyzja ostateczna odnośnie geometrii przebudowywanej ulicy Purkyniego była trudna i jest to kompromis, który ma zapewnić połączenie takich celów jak:
- poprawa bezpieczeństwa (uspokojenie ruchu poprzez m.in. zawężenie przekroju jezdni),
- zapewnienie niezbędnych dla obsługi przyległych obiektów (np. Muzeum Narodowe, Panorama Racławicka) miejsc parkingowych,
- zapewnienie reprezentacyjnego charakteru przestrzeni ulicy Purkyniego,
- wprowadzenie trasy rowerowej o charakterze zbiorczym (droga wjazdowa do ścisłego centrum, które całe ma być docelowo dostępne dla ruchu rowerowego bez wyznaczania odrębnych ścieżek).
W miarę możliwości terenowych będziemy oczywiście przy kolejnych opracowaniach popierać Państwa dążenie do tego, aby uspokajać ruch drogowy i tworzyć wspólną przestrzeń pojazd-rower, bez wyznaczania odrębnych ścieżek rowerowych (w szczególności w miejscach gdzie ścieżka rowerowa krzyżuje się z ciągiem pieszym).
Do niewątpliwych zalet zatwierdzonej wersji projektu należy zaliczyć poprawę bezpieczeństwa ruchu dzięki zwężeniu jezdni dla samochodów w porównaniu do stanu obecnego. Projekt porządkuje politykę parkingową w tym rejonie (w szczególności eliminuje problematyczne i zagrażające bezpieczeństwu parkowanie w rejonie szkoły). W projekcie zarezerwowano niezbędną przestrzeń dla pieszych i rowerzystów uwzględniając prognozowane natężenie ruchu pieszych w tym rejonie (uczelnia, obiekty kulturalne, urzędy, szkoła) oraz ujęty w studium charakter trasy rowerowej na ulicy
Purkyniego (trasa zbiorcza - dojazd do ścisłego centrum).
Mam nadzieję, iż pomimo rozbieżności stanowisk przy projektowaniu ulicy Purkyniego nasza współpraca będzie kontynuowana z pożytkiem dla rozwoju ekologicznych form transportu takich jak komunikacja rowerowa.
Jednocześnie przepraszam za tak późne udzielenie odpowiedzi na państwa pismo.
Dyrektor Departamentu Rafał Guzowski

|
Grunt to dobry PR
"Mam nadzieję" że "współpraca będzie kontynuowana" - powiedział niedźwiedź podcierając się zającem.USA |
|