link_mdr


doreta bez recepty
duomox bez recepty
izotek bez recepty

aktualności
2012 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 96 |
  9. 97 - 106 |
  min min min min min min min min min min min min
20 września 2012

Zaproszenie na wydarzenie i List otwarty do Prezydenta Wrocławia z okazji Europejskiego Tygodnia Mobilności 2012

Rowerowy Prezent dla Prezydenta Wrocławia z okazji Europejskiego Dnia bez Samochodu, odbywającego się w ramach Europejskiego Tygodnia Mobilności 2012 r.

Serdecznie zapraszamy na uroczyste wręczenie prezentu, które zaplanowane jest
na piątek, w samo południe pod gabinetem Prezydenta Wrocławia
(piątek, 21 września, godz. 12.00, Sukiennice)

Prezentem będzie ROWEROWA MAPA CENTRUM WROCŁAWIA przygotowana przez rowerzystów wrocławskich

Prezent ten będzie miał przede wszystkim wymiar praktyczny. Z jednej strony stanowić będzie zachętę dla Prezydenta, oraz najwyższych władz miasta do spróbowania jazdy rowerem, z drugiej zaś strony będzie ilustracją tego, co zostało jeszcze do zrobienia w zakresie przystosowania centrum Wrocławia do ruchu rowerowego.

Wraz z mapą przekazana zostanie Prezydentowi legenda w postaci LISTU OTWARTEGO z kluczowymi pytaniami o politykę rowerową miasta (najważniejsze z nich zadane zostaną publicznie przy okazji wręczania prezentu).

Mamy nadzieję, że to wydarzenie rozpocznie uczciwą i rzetelną dyskusję publiczną na temat obecnej i przyszłej sytuacji rowerzystów na wrocławskich ulicach. Sytuacja owa zasługuje na temat, a Wrocławianie zasługują na słowa prawdy. Sprawa dotyczy nie tylko, liczniejszej z roku na rok, grupy wrocławskich rowerzystów, ale też wszystkich użytkowników wrocławskiej przestrzeni publicznej, którzy muszą z rowerzystami na drogach i (niestety) na chodnikach wspólnie egzystować.

Przeddzień Europejskiego Dnia bez Samochodu, który przypada na 22 września (czas Europejskiego Tygodnia Mobilności 16-22 września) jest idealną porą na poruszenie dyskusji publicznej w temacie polityki rowerowej. Temat sprawnego i przyjaznego dla mieszkańców transportu, jest w tym momencie tematem numer jeden dla milionów Europejczyków w tysiącach Europejskich miast.

Zachęcamy zatem do przygotowania własnej listy pytań do Prezydenta i Władz Miasta, jak chociażby: ilu przedstawicieli wśród najwyższych władz miast porusza się codziennie, lub poruszało się w Europejski Tydzień Mobilności innymi, niż samochód środkami transportu?

Mocno liczmy na Państwa obecność i udział w tej dyskusji!

Wrocławska Inicjatywa Rowerowa


LIST OTWARTY DO PREZYDENTA WROCŁAWIA
z okazji Europejskiego Dnia bez Samochodu, odbywającego się w ramach Europejskiego Tygodnia Mobilności 2012r.


Szanowny Panie Prezydencie, zwracamy się do Pana głęboko zaniepokojeni perspektywą realizacji Polityki Rowerowej Wrocławia, która według wszelkiej dostępnej nam wiedzy jest obecnie mocno zagrożona, a nakreślone w niej cele pośrednie w zasadzie nie możliwe już do osiągnięcia w założonym czasie.

Bezpośrednim impulsem do naszego wystąpienia są ostanie publiczne wystąpienia przedstawicieli Urzędu Miejskiego, w których realizowaną politykę miasta wobec ruchu rowerowego przedstawia się w bardzo pozytywnym świetle, sugerującym, że nasza ocena sytuacji i wszelkie obawy nie mają uzasadnienia. Odnośnie kluczowej kwestii budżetu rowerowego słyszymy, że Wrocław "wydaje na ścieżki grube miliony", a oficjalne zapisy budżecie miasta na program rowerowy Wrocławia to "wielkie nieporozumienie" (wypowiedź Rzecznika Urzędu z 17 września br.), a we Wrocławiu trwa właśnie prorowerowa rewolucja. Mimo, tego, że polityka rowerowa miasta w ostatnich uległa poprawie jakościowej (co doceniamy i zauważamy!) kreowanie takiego publicznie takiego obrazu jest poważnym i nie uczciwym wprowadzaniem w błąd opinii publicznej.

Apelujemy do Pana poczucia uczciwości i wzywamy do zastąpienia działań propagandowych uczciwą i rzetelną dyskusją publiczną opartą na faktach i realiach (szczególnie przykre jest to, że kiedy taka dyskusja jest proponowana, przedstawia się nas rowerzystów jako grupę radykalną i roszczeniową i antagonizuje się nas publicznie z względem innych użytkowników przestrzeni miejskiej, pieszych i kierowców).

Sytuacja ruchu rowerowego we Wrocławiu jest dziś bardzo daleka od ideału, a nawet od normalności. Wrocław ma dziś z rowerami poważny i wymagający szybkich działań problem. Wskazywane nader chętnie przez Urząd "prawie 200 km ścieżek rowerowych" jest tak naprawdę zbiorem niepołączonych ze sobą odcinków, w większości bardzo złej jakości (o czym alarmowaliśmy w Raporcie społecznym z 2011 roku). Brak spójności systemu jest dotkliwy szczególnie w centrum miasta, gdzie znaczny ruch rowerowy - niewątpliwy sukces Wrocławia - staje się z roku na rok coraz większym problemem, bo z konieczności odbywa się w przeważającej części w sposób nielegalny po chodnikach! Obecna infrastruktura drogowa już dziś nie jest w stanie zapewnić warunków bezpiecznej i legalnej jazdy dla korzystającej z niej liczby rowerzystów, a ruch rowerowy dalej rośnie i prawdopodobnie będzie rósł dalej (chyba, że uda się ten wzrost powstrzymać poprzez akcje policji i straży miejskiej, w imię legalizmu i bezpieczeństwa pieszych, będą starać się przenieść go z chodników na skrajnie niebezpieczne dla rowerzysty ulice, gdzie mało który z samochodów jeździ choćby z przepisową prędkością).

Chcąc zilustrować, dlaczego uważamy dotychczasowe działania miasta za niewystarczające do listu załączyliśmy mapę problemów rowerowych Wrocławia (kliknij by pobrać PDF 3,6 mB). Wymowa mapy jest jednoznaczna: mimo pojawianie się w centrum kilku odważnych, poprawnych jakościowo i nowatorskich rozwiązań (którymi po wyrwaniu ich z kontekstu Wrocław może się nawet chwalić) ilość pracy do wykonania w centrum jest wciąż znaczą większa niż, to co zostało zrobione. Naszym życzeniem jest, aby wszelkie dalsze wypowiedzi przedstawicieli Urzędu na temat sukcesów polityki rowerowej Wrocławia ilustrowane były taką właśnie mapą, w aktualnej dla danego momentu wersji.

Skoro do rowerowej normalności dzieli nas wciąż spory dystans, to dla oceny sytuacji kluczowe stają poniższe pytania. Apelujemy gorąco o udzielenie na nie konkretnej i uczciwej odpowiedzi:

  • Czy Urząd realizuje Politykę Rowerową Wrocławia uchwaloną przed wyborami w 2010 roku, czy skala obecnych wydatków na ten cel jest wystarczająca i czy w szczególności zakłada się osiągnięcie wskaźników ruchu zakładanych w 2015?
  • Kiedy zakłada się osiągnięcie jednego z głównych celów Polityki Rowerowej, czyli uzyskanie spójności tras rowerowych w centrum miasta, czy będzie to możliwe znaczącym stopniu do 2015?
  • Jak w sytuacji wrastającego ruchu rowerowego (Polityka Rowerowa zakłada 10% udziału rowerzystów w 2015) Urząd wyobraża sobie funkcjonowanie ścisłego centrum (czy może są jakieś pomysły, aby zjawisko ograniczyć, w przypadku braku poprawy warunków)?


List nasz prosimy traktować również jako apel o zwiększenia tempa działań pro rowerowych w mieście. Ruch rowerowy powinien być dla miasta dobrodziejstwem, a bez zdecydowanych, systemowych (nie fragmentarycznych i wyrywkowych) działań staje się dziś dotkliwą plagą. System rowerowy nie może czekać na uzyskanie spójności kolejnych dekad, sytuacja wymaga pilnego rozwiązania. Nie można go realizować jak do tąt włącznie przy okazji remontów dróg. Zakorkowany Wrocław potrzebuje rowerów (nie na chodnikach!). Mieszkańcy potrzebują czystego powietrza i zmniejszenia hałasu.

Inwestycja w infrastrukturę rowerową to bardzo opłacalna inwestycja jakość życia i szkoda z nią zwlekać. Kryzys nie powinien być wymówką dla braku działań (uprzedzając możliwą odpowiedź. Drogi rowerowe są nieporównywalnie tańsze o nowych dróg dla samochodów, a rower jest najlepszym pojazdem na kryzys!

Z poważaniem
Wrocławska Inicjatywa Rowerowa



ilosc komentarzy:
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2024 - 05 - 06
 
 
   
lista pozostałych artykułów w dziale aktualności
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 96 |
  9. 97 - 106 |
  1. Kultura rowerowa po wiedeńsku
  2. Relacja z seminarium EUROPEJSKIE SALONY WOLNE OD AUT – RUCH W DOBRYM KIERUNKU
  3. Zaproszenie na wydarzenie i List otwarty do Prezydenta Wrocławia z okazji Europejskiego Tygodnia Mobilności 2012
  4. Relacja z happeningu ANTYPROPAGANDOWA mapa dla Prezydenta z okazji Europejskiego Dnia Bez Samochodu 2012
  5. Zaproszenie na seminarium 17.09.2012 (pon) p.t.: Europejskie salony wolne od aut – ruch w dobrym kierunku
  6. Kładka typu tensegrity - alternatywa dla kolejki linowej [list]
  7. Polibuda odpowiada na pytania odnośnie kolejki linowej
  8. List otwarty przeciwko budowie kolejki linowej nad Odrą
  9. Funkcjonariusze dają przykład
  10. Kontrapas na Grunwaldzkiej - fotorelacja
  11. Jak zwiększyć bezpieczeństwo rowerzystów? Zniechęcić ich do jazdy rowerem
  12. Policja broni pieszych przed rowerzystami, a kto obroni nas przed kierowcami i policją?
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa