29 grudnia 2013
Projekt kładki pod mostami Warszawskimi na lewym brzegu Odry
Zgodnie z zapowiedzią prezentujemy projekt ciągu pieszo-rowerowego pod mostem Warszawskim i mostem kolejowym na lewym brzegu kanału Odry. W ramach budowy ciągu wykonana zostanie także kładka nad rowem ściekowym przy mostach Warszawskich.
Budowa będzie przeprowadzona w ramach inwestycji pt. „Udrożnienie Starej Odry wraz z międzywalem na odcinku od dolnego stanowiska jazu Psie Pole do mostów kolejowych Poznańskich we Wrocławiu” będącej częścią modernizacji Wrocławskiego Węzła Wodnego.
Ciąg będzie miał 390 metrów i pomoże w znacznym skróceniu drogi na relacji wzdłuż rzeki (ul. Pasterską), którą przegradzają mosty Warszawskie.
Obecnie przekroczenie skrzyżowania Wyszyńskiego / Jedności Narodowej / Jaracza wymaga pokonania 6 sygnalizacji. Przejazdy są znacznie oddalone od ul. Pasterskiej, więc pokonanie przeszkody jaką tworzą mosty Warszawskie stanowi duże wyzwanie. Część osób próbuje przeprawiania się "na przełaj", część wydeptała sobie ścieżkę pod mostem i nad spustem do rowu ściekowego (co wymaga nie lada akrobacji z rowerem).
Dzięki budowie sytuacja poprawi się znacząco. Opis inwestycji znajduje się tutaj.pdf
Na podobne udogodnienia czekają: most Zwierzyniecki, most Pokoju, most Grunwaldzki, mosty Warszawskie i kolejowe - prawy brzeg, czy most kolejowy na Osobowicach, który ma też gotowy projekt przeprawy.
Radek Lesisz
kilka pytań
1. Czy jest w planach (bliższych) przebudowa przejazdu pod mostami po stronie północnej?
2. Jak się ma informacja o "morderczej walce" o asfalt na koronie wału na Osobowickiej, a artykule sprzed kilku lat, do rzeczywistości, czyli kolejnej drogi rowerowej ze żwiru? Zapewne na odcinku mosty Warszawskie - Trzebnickie nawierzchnia również będzie podobna.pst |
@
ad1 - dobre pytanie, najlepiej kierować do urzędu.
ad2 - asfalt miał zostać położony tylko w rejonie wiaduktu. co do nawierzchni wykonywanych w ramach modernizacji WWW, to najlepiej spróbować samemu przekonać DZMiUW że asfalt jest możliwy, bo wg nich - nie: http://rowerowy.wroclaw.pl/index_aktualnosci.php5?dzial=8&kat=14&art=1028 (nic w sumie się od tego czasu nie zmieniło)radek |
Niech sobie będzie nawet żwir, ale drobnoziarnisty (taki jaki leży teraz na fragmencie między mostem kolejowym a Milenijnym) a nie gruby grys pryskający na boki i utrudniający zarówno jazdę jak i bieganie (na szczęście ten leżący na wale przy ul. Osobowickiej został w znacznej mierze rozjechany i ubity ciężkimi pojazdami z budowy). Ponadto co z bezpańskim ponad stumetrowym odcinkiem pomiędzy wysokościami ulic Serbskiej i Czeskiej łączącym (a raczej dzielącym) zmodernizowany odcinek na wale oraz DDR z kostki ?verbat |
Rewelacja!!
Zawsze brakowało mi tych przejazdów, zawsze była potrzebna kombinacja i planowanie długiej, trudnej trasy. A teraz nareszcie będzie jak w cywilizowanym świecie :) Super!Artur |
|