24 grudnia 2014
Remont Krupniczej zakończony. Co z tego mają rowerzyści?
Remont Krupniczej obnaża wsteczne myślenie o mobilności Wrocławian - pisaliśmy w lipcu, donosząc o skandalicznej zastępczej organizacji organizacji ruchu na ul. Świdnickiej, związanej z prowadzonym remontem Krupniczej.
Dziś moglibyśmy do tego tytułu jeszcze dodać jedno zdanie: za 11,7 mln zł utrwalono samochodowe status-quo, a rowerzyści nie zyskali na tym prawie nic.
-
Tak, cieszymy siÄ™, że powstaÅ‚ przejazd dla rowerów przy NFM. Ale przejazd byÅ‚ i przed remontem, tyle, że bliżej skrzyżowania (zostaÅ‚ przesuniÄ™ty wraz z przejÅ›ciem dla pieszych).
-
Tak, cieszymy siÄ™, że powstaÅ‚y Å›luzy dla rowerów. Tyle, że Å›luzy majÄ… wtedy sens, gdy można do nich dojechać omijajÄ…c samochody. Tutaj nie ma takiej możliwoÅ›ci. RowerzyÅ›ci powinni mieć możliwość jazdy torowiskiem.
-
Tak, cieszymy siÄ™ że jest bezpieczniej dziÄ™ki przystankom wiedeÅ„skim (jeÅ›li tylko auta nie korzystajÄ… z torowiska albo nie blokujÄ… wyjÅ›cia z tramwajów). Tyle, że pierwotnie nie miaÅ‚o być tutaj Å»ADNYCH samochodów - miaÅ‚ być deptak z dopuszczonymi tramwajami i rowerami.
-
Tak, cieszymy się, że Krupnicza jest teraz strefą tempo 30. Tyle, że barierą pozostał DOJAZD do Krupniczej od południa. W tym temacie nic się nie zmieniło. Choć były plany uspokojenia ruchu na ul. Sądowej.
-
Tak, cieszymy siÄ™, że wreszcie zlikwidowano absurdalnÄ… organizacjÄ™ ruchu na Åšwidnickiej. Ale ona w ogóle nigdy nie powinna mieć miejsca.
Niestety, remont Krupniczej powielił i utrwalił najgorszą przeszkodę, jaką jest brak możliwości lewoskrętu w Kazimierza Wielkiego.
I nie pomogą tutaj żadne zaklęcia, że przecież się nie da, że przecież teraz tak ładnie i bez dziur, że będzie można przez Zamkową, etc.
Remont Krupniczej nie przeÅ‚ożyÅ‚ wajchy. A mógÅ‚. BÄ™dzie tak, jak byÅ‚o, tylko że bardziej schludnie. Bo zabrakÅ‚o wizji i odwagi. Wielka szkoda. MogÅ‚o być naprawdÄ™ czym siÄ™ chwalić...
Zobacz projekt Krupniczej.
Radek Lesisz
|