link_mdr
aktualności
2015 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 29 |
  min min min min min min min min min min min min
19 lutego 2015

Na rok zamknęli Bulwar Dunikowskiego - a Frycza ciągle jednokierunkowa

Dziś odgrodzono płotami Bulwar Dunikowskiego od miasta. Ogromny teren: od Zatoki Gondol do pl. Nankiera, od Odry po pl. Polski, został wyrodzony na rok czasu! Trasa wzdłuż Odry to bardzo ważne połączenie, ale dla rowerzystów nie przewidziano tu objazdu ulicą Frycza-Modrzewskiego, choć dopuszczenie ruchu rowerowego w dwóch kierunkach na tej ulicy miasto miało wprowadzić już rok temu!

Przebudowa nabrzeży Odry oraz projekt modernizacji Bulwaru Dunikowskiego to inwestycje które już teraz wzbudzają duże emicje, negatywne emocje - dzięki "murkowi", czy wycince drzew - wykonanej i planowaną na tym terenie. Żeby było tego mało, do pieca dołożono teraz organizację ruchu dla rowerzystów. Przy okazji czkawką odbijają się po raz kolejny złożone i niedotrzymane obietnice urzędników.

W marcu 2012 roku, podczas spotkania w Urzędzie, zostaliśmy zapewnieni (zobacz protokół ze spotkania), że po wybudowaniu parkingu podziemnego na pl. Nowy Targ, ulica Frycza-Modrzewskiego zostanie udrożniona dla ruchu rowerowego w obu kierunkach. Pomimo oddania do użytku parkingu przed rokiem, do dziś nic się nie zmieniło - szeroka ulica jest zastawiona samochodami po obu stronach. Urząd nie pali się do likwidacji tych dzikich, darmowych (!) miejsc parkingowych (parkingi płatne świecą zaś pustkami).

Obserwując bezczynność Urzędu w tym temacie wysłaliśmy 25 lipca 2014r. pismo z interwencją:

[...] pragniemy zawnioskować o:

1. Bezzwłoczne wprowadzenie dwukierunkowego ruchu rowerowego na ul. Frycza - Modrzewskiego wraz z korektą niebezpiecznego skrzyżowania z ul. Kraińskiego - zgodnie z ustaleniami. Przypominamy, iż od uruchomienia parkingu minęło już kilka miesięcy, nie widzimy niestety żadnych prac zmierzających w tym kierunku.

Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniu z Kraińskiego leży w interesie także pieszych,
gdyż auta parkujące w pasie rozdziału jezdni zasłaniają widoczność na przejściu: LINK [...]


W odpowiedzi poinformowano nas, że ruch rowerowy [...] może odbywać się w sposób przedstawiony na załączonym schemacie (z wykorzystaniem parkingu przy ul. Frycza-Modrzewskiego):

Pomijając kuriozalność tej propozycji, nie trudno zauważyć, że w żaden sposób nie odnosiła się ona do obietnicy złożonej w marcu 2012. Dziś zresztą ta oferta jest już nieaktualna - Bulwar został wygrodzony na całej powierzchni terenu zielonego.

W tej sytuacji rowerzysta chcący się dostać z pl. Nankiera pod Muzeum Narodowe/most Pokoju, nadrabia drogę która zajmuje 2x więcej czasu, niż uprzednio (przed zamknięciem Bulwaru) - bo czekają na niego po drodze trzy sygnalizacje (wcześniej zero):

PRZED:

PO:

Wobec tego wystosowaliśmy następującą interwencję do magistratu:

Szanowni Państwo

W związku z zamknięciem na rok czasu Bulwaru Dunikowskiego - od Zatoki Gondol po pl. Nankiera, wraz z całym terenem zielonym sięgającym do pl. Polskiego, terenu, przez który przebieg ważne połączenie rowerowe: pl. Nankiera - most Pokoju, jak również mając w pamięci obietnice złożone na spotkaniu Rady Rowerowej w dniu 8 marca 2012 o udrożnieniu dla ruchu rowerowego w obu kierunkach ul. Frycza-Modrzewskiego zaraz po oddaniu do użytkowania parkingu na pl. Nowy Targ

wnosimy o

bezzwłoczne spełnienie obietnicy i zapewnienie możliwości bezpiecznego objazdu terenu budowy bez zbytecznego nadkładania drogi. Obecna organizacja ruchu skutkuje wydłużeniem czasu podróży o 100% względem trasy wzdłuż Odry. Kontrapas na Frycza-Modrzewskiego który powinien, zgodnie z obietnicą funkcjonować już od roku, mógłby zmniejszyć straty czasu i energii rowerzystów.

Liczymy na szybkie załatwienie sprawy.


z poważaniem
Radek Lesisz, Wrocławska Inicjatywa Rowerowa

Czekamy na dalszy rozwój wypadków...


[UPDATE 26.02.2015]

W dniu 26 lutego taki oto meil otrzymaliśmy:

Witam,
uprzejmie informuję, że w związku z zamknięciem trasy rowerowej biegnącej Bulwarem Dunikowskiego realizującej połączenie pomiędzy Placem Nankiera a Mostem Pokoju na ul. Frycza - Modrzewskiego zostanie wyznaczony kontrapas rowerowy. Projekt kontrapasa zostanie wykonany przez Wydział Inżynierii Miejskiej i przekazany do ZDiUM do wdrożenia w przeciągu najbliższych miesięcy. Do czasu realizacji projektu zalecamy objazd ulicami Kraińskiego i Purkyniego.


Piotr Knapiński

Urząd Miejski Wrocławia
Wydział Inżynierii Miejskiej
Sekcja ds. rozwoju ruchu rowerowego

 

Dziękujemy!  :)))



ilosc komentarzy:
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2017 - 09 - 21
 
 
   
lista pozostałych artykułów w dziale aktualności
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 29 |
  1. Czego potrzeba, aby wzrosło bezpieczeństwo rowerzystów?
  2. Przejazd rowerowy pod Mostami Warszawskimi – fajnie, że aż wkurza!
  3. Borek Loves Bikes Rowerowy Weekend: 25-26 kwietnia
  4. Bike Maraton 2015 czas zacząć!
  5. Rowerowy Wrocław - nowe wydawnictwo kartograficzne
  6. Sprzęt grający na rower - przenośny głośnik Blaupunkt
  7. Przetestuj z nami nową ścieżkę rowerową we Wrocławiu
  8. European Cycling Challenge we Wrocławiu!
  9. Projekt Rowerowy Wrocław II z numerem 1 w tegorocznej edycji WBO
  10. Zaproszenie na otwarcie BikeCafé - 7 marca 2015
  11. Na rok zamknęli Bulwar Dunikowskiego - a Frycza ciągle jednokierunkowa
  12. Koleje Dolnośląskie kupują rowery służbowe i popierają pomysł parkingu rowerowego!
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa