link_mdr


doreta bez recepty
duomox bez recepty
izotek bez recepty

aktualności
2006 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 43 |
  min min min min min min min
16 lutego 2006

Społeczny projekt parkingu rowerowego w Leśnicy

[03.03.2006] "Przesiadka na pętli" - artykuł o projekcie parkingu w Słowie Polskim >>


PROJEKT KONCEPCYJNY PARKINGU ROWEROWEGO

Autor: Daniel Chojnacki

W odpowiedzi na apel o nadsyłanie propozycji dotyczących parkingu przy pętli w Leśnicy, stworzono niniejszy społeczny projekt, który został złożony dnia 7.01.2006 w Wydziale Inwestycyjno-Technicznym Urzędu Miejskiego Wrocławia.

1. Idea i cel projektu

Od pewnego czasu możemy zaobserwować dynamiczny rozwój ruchu rowerowego nie tylko w centrum Wrocławia, ale również na obrzeżach miasta. Coraz częstszym widokiem w rejonie pętli tramwajowo-autobusowej Leśnica są rowery przypięte do lamp, znaków czy barier. Nie byłoby w tym nic złego gdyby nie fakt, że ilość przypinanych w ten sposób rowerów rośnie w zatrważającym tempie i jest już nieodłącznym elementem tamtejszej architektury. W odpowiedzi na głosy mieszkańców Leśnicy (m.in. obywatelski postulat, który
Koalicja "Rowerowy Wrocław" przekazała na ręce urzędników podczas Okrągłego Stołu Rowerowego >>) przedstawiamy społeczny wariant koncepcyjny parkingu rowerowego. Jest to pomysł umożliwiający w sposób efektywny i estetyczny rozwiązanie problemu. Będzie o­n zarazem swoistym przyzwoleniem i manifestem na rzecz ruchu rowerowego a powstały parking będzie największym tego typu we Wrocławiu. Również będzie to pionierskie rozwiązanie systemowe Bike & Ride we Wrocławiu, tak bardzo popularne w zachodniej Europie.

2. Lokalizacja

Przeanalizowano okolice pętli tramwajowo-autobusowej. Wybrano miejsce ograniczone chodnikiem, torowiskiem i zamkniętą ulicą (załącznik nr 1). Jest to teren nieużywany, jednocześnie leżący w bliskości przystanków zarówno tramwajowego jak i autobusowego. Odległości do przystanków odjeżdżających w kierunku Wrocławia wynoszą odpowiednio ok. 40 [m] i 20 [m], a przystanki powrotne 20 [m] i 30 [m]. Umożliwiony jest zatem dojazd „pod same drzwi” środka transportu komunikacji zbiorowej. Parking współgra z istniejącą architekturą nadając jej niepowtarzalny klimat (załączniki nr 2 i 3) .

3. Opis wariantu

Koncepcja zadaszonego parkingu z możliwością parkowania z dwóch stron. Parking wykorzystuje istniejący niezagospodarowany teren. Przewidziano zainstalowanie 13 stojaków co pozwoli na wygodne zaparkowanie 26 rowerów. W miejscu parkingu proponowana nawierzchnia to płyta betonowa bądź tańsza kostka brukowa (granitowa, betonowa bądź kamienna). Koniecznie zastosowanie twardej nawierzchni zapewniającej komfortowe korzystanie z parkingu (w celu odpłynięcia wody proponowany 2 procentowy spadek w kierunku trawniku za parkingiem). Ze względu na konieczność dostępu światła do parkingu dach przewidziany z materiału przepuszczającego światło (np. płyty pleksi). W pobliżu wybranej lokalizacji znajduje się lampa oświetleniowa, która oświetli go po zmroku. W przeciwnym razie konieczne zainstalowanie lamp. Odstraszy to ewentualnego złodzieja oraz zachęci do korzystania z parkingu.

4. Proponowane udogodnienia komunikacyjne

Ułatwienie
rowerzystom dojazdu poprzez:

- zniwelowanie krawężników przy przejściu dla pieszych przez ulicę M. Płońskiego z obydwu stron oraz od strony zamkniętej ulicy,

- wyznaczenie przejazdu rowerowego przez ulicę M. Płońskiego (znak P-11),

- ustawienie znaku A-24 oraz znaku D6-b dla kierowców przed wyznaczonym przejazdem dla rowerzystów i przejściem dla pieszych,

- zastosowanie odpowiednich znaków poziomych (znak P-13 nadający pierwszeństwo pojazdom na jezdni oraz ostrzegający rowerzystów),

Zastosowanie wszystkich znaków obrazuje załącznik nr. 1


Załącznik 1. Projekt (D.Chojnacki)


Załącznik 2. Wizualizacja (J.Niemczyk)


Załącznik 3. Wizualizacja (J.Niemczyk)

spacer
skradziony rower
Przydałaby się wrocławska baza skradzionych rowerów. W dniu 18.06.2006 we Wrocławiu przy ul. Dziadoszańskiej skradziono mi rower górski CUBE Limited,nr S010200167. Rama Cube niebieska z białymi i czerwonymi elementami. Przerzutki: przód LX, tył XT. Klamkomanetki Deore czarne - 9 biegów. Korba i piasty Deore czarne. Amortyzator Rock Shock czerwony. Sztyca amortyzowana. Siodło Flite Titanium Gel flow, skóra czarna z czerwonym tyłem. Obręcze czarne, opony Kenda Kobra. Bagażnik Zefal z torebką Autor. Torebka Autor na ramie. Nagroda za odnalezienie.


ilosc komentarzy: 1
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2024 - 05 - 05
     
   
lista pozostałych artykułów w dziale aktualności
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa