link_mdr


http://rowery.eko.org.pl/plaquenil-200-mg-gdzie-francq.html

http://rowery.eko.org.pl/cialis-bez-recepty-hrvatskoj.html http://rowery.eko.org.pl/viagra-bez-recepty-hrvatskoj.html
aktualności
2006 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 43 |
  min min min min min min min min min min min min
28 sierpnia 2006

Rowerzyści nie wiedzą, czy wolno im jeździć jedną z głównych ulic w centrum (25.08.2006) SP/GW

Po raz kolejny (i zapewne nie ostatni) wraca w mediach temat zakazu poruszania się na rowerach na ul. Oławskiej. Nasze stanowisko jest obszernie zaprezentowane tutaj


Rowerzyści nie wiedzą, czy wolno im jeździć jedną z głównych ulic w centrum


Już dziś na Oławskiej cyklista traktowany jest jak intruz. Od września przeszkód przybędzie.

Rok temu wrocławscy urzędnicy i cykliści razem stworzyli Docelową Koncepcję Tras Rowerowych we Wrocławiu. Ulica Oławska miała być częścią rowerowego korytarza przez centrum miasta. Nadzieja rowerzystów zniknęła wraz z końcem remontu ulicy

Gdy tylko robotnicy zniknęli z wyremontowanego fragmentu Oławskiej, na jego przeciwległych krańcach ustawiono dwa znaki zakazu ruchu.
– To ewidentne złamanie umowy – mówi Radosław Lesisz z Wrocławskiej Inicjatywy Rowerowej. – Już wcześniej obawialiśmy się, że do tego dojdzie. Dlatego jako alternatywę dla Oławskiej proponowaliśmy ulicę Ofiar Oświęcimskich. Tam spokojnie można wyznaczyć pas dla rowerów – dodaje.
Jednak urzędnicy z Biura Rozwoju Miasta przekonywali, że przejazd dla rowerów będzie możliwy na ulicy Oławskiej. Dziś stoi tam znak zakazu ruchu. A pracownicy biura nie są skorzy do udzielania odpowiedzi na pytania dziennikarzy.
– W kodeksie drogowym znak zakazu ruchu, oznaczony symbolem B-1, dotyczy również rowerzystów. W przypadku, gdy planuje się dopuścić ruch jednośladów, pod znakiem pojawia się dodatkowa tabliczka z napisem: „Nie dotyczy rowerów”. Takie rozwiązanie mamy we Wrocławiu na ulicy św. Mikołaja, na Oławskiej niestety nie – tłumaczy Lesisz.
Rowerzyści już sami nie wiedzą, czy mogą jeździć odremontowaną ulicą, czy powinni prowadzić swój jednoślad. Ci spotkani przez nas na Oławskiej przyznawali otwarcie, że jazda w takim tłumie ludzi to żadna przyjemność. – Jednak jakoś muszę się wydostać z centrum – tłumaczył jeden z nich, próbując utrzymać równowagę w tłumie pieszych.
– Wiemy, że rowerzystom nie jest łatwo poruszać się w centrum – mówi Dagmara Turek-Samól ze straży miejskiej. – Dlatego nasi strażnicy zatrzymują tylko te osoby, które jeżdżą zbyt szybko i stwarzają zagrożenie dla przechodniów. Ci, którzy jadą bezpiecznie, mogą liczyć na naszą przychylność – dodaje.
Jednak rowerzystom takie deklaracje nie wystarczają. Na ostatnim spotkaniu w Zarządzie Dróg i Komunikacji wręczono im mapkę z proponowanymi przejazdami przez centrum miasta. Różnymi kolorami zaznaczono ulice, gdzie przewidziano ruch rowerowy, zakreślono miejsca, gdzie cykliści nie mogą wjeżdżać. Tymczasem ulica Oławska pozostaje białą plamą.
– Przy takim natężeniu pieszych już dziś ruch rowerowy na Oławskiej jest bardzo utrudniony – twierdzi Ewa Mazur ze ZDiK-u. – We wrześniu mają się tam pojawić donice z kwiatami, tablice informacyjne i ogródki gastronomiczne. Wtedy wyznaczenie tam azylu dla cyklistów stanie się praktycznie niemożliwe – dodaje.
Działacze z Wrocławskiej Inicjatywy Rowerowej twierdzą, że skoro tak mają być traktowane zapisy planu tworzonego wraz z urzędnikami, to tworzenie takich dokumentów traci sens.

Jerzy Wójcik - Słowo Polskie Gazeta Wrocławska
http://wroclaw.naszemiasto.pl/wydarzenia/639454.html


ilosc komentarzy:
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2020 - 11 - 28
     
   
lista pozostałych artykułów w dziale aktualności
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa