link_mdr


doreta bez recepty
duomox bez recepty
izotek bez recepty

aktualności
2007 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 46 |
  min min min min min min min min min min min min
09 sierpnia 2007

Program Rowerowy - planowane trasy

Podczas niedawnego spotkania przedstawicieli środowisk rowerowych z prezydentem, dyrektor departamentu infrastruktury przedstawił plany rozbudowy tras rowerowych w ramach programu rowerowego:


Trasy rowerowe - propozycje do programu rowerowego. Obraz w większej rozdzielczości tutaj (720 KB)

Poniżej spis przedstawionych na mapie propozycji tras do realizacji w ramach programu rowerowego:
  1. ul. Obornicka, od Bezpiecznej do Bałtyckiej
  2. ul. Żmigrodzka, od Bałtyckiej do Broniewskiego
  3. Skrzyżowanie Trzebnicka - Wybrzeże Konrada
  4. Pomorska + Cybulskiego, od Maxa Borna i Otwarta do Kurkowej
  5. Jana III Sobieskiego, od Krzywoustego do Sycowskiej
  6. W ciągu Bora Komorowskiego, od Zakrzowskiej do Jana III Sobieskiego
  7. Bierutowska, od stacji do ogródków działkowych
  8. Połączenie wzdłuż Kosiby ścieżki w ul. Olszewskiego z ul. Dembowskiego
  9. Połączenie Mickiewicza - Bulwar Odry do Mostu Szczytnickiego
  10. Na Niskich Łąkach, od Rakowieckiej do Międzyrzeckiej
  11. Ścieżka ul. Pasterska - tylko oznakowanie (rekreacyjnie)
  12. ul. Purkyniego, Piaskowa
  13. Plac Społeczny - Na Grobli
  14. od skrzyżowania Krakowska - Traugutta - Kościuszki - Komuny Paryskiej - Krasińskiego
  15. ul. Zaporoska
  16. ul. Wielka, od Zaporoskiej do Powstańców Śląskich
  17. Łącznik od pl. Wolności do Zielińskiego
  18. ul. Owsiana
  19. ul. Swobodna, od Suchej do Powstańców Śląskich
  20. ul. Rybacka
  21. ul. Sikorskiego, od pl. Jana Pawła II do Mieszczańskiej
  22. ul. Robotnicza
  23. Grabiszyńska, od pl. Legionów do Stalowej
  24. Piłsudskiego, od pl. Orląt Lwowskich do ul. Zielińskiego
  25. od ul. Waligórskiej do Krzyckiej
  26. Nowodworska
  27. Pilczycka, od Obwodnicy do Modrej
  28. Osobowicka, od Obwodnicy do Czeskiej
  29. ul. Żmigrodzka, od Kasprowicza do Rowerowej
  30. Na Grobli, od Rakowieckiej do Na Niskich Łąkach
  31. Bacciarellego do jazu Bartoszowickiego
Czy będą to trasy prowadzone w ramach osobnych zadań, czy też budowane w ramach prowadzonych inwestycji drogowych i kiedy - tego nie wiemy. Podobnie jak urzędnicy, nie znamy też harmonogramu realizacji Koncepcji, który winien być podwaliną do tworzenia powyższych planów. Przypomnijmy - ponad 2 lata temu przyjęta Koncepcja wyraźnie mówi:

Niniejsza koncepcja stanowi początkowy element procesu planowania sieci rowerowej. Na jej podstawie umożliwione będzie przyjęcie oceny pilności realizacji poszczególnych elementów sieci oraz ustalenie harmonogramu ich realizacji [str.2]

Działania: [...] Ustalenie listy priorytetów realizacyjnych (na podstawie analizy kosztów i efektywności poszczególnych rozwiązań – ZDiK) [str.4]

Na papierze jest wszystko w porządku

Na stronach Zarządu Dróg i Komunikacji od stycznia wisi uaktualniona mapa ścieżek oraz stref ruchu uspokojonego (zwrówno tempo 30 i 40). Choć została ona wreszcie uaktualniona po 4 latach, to ciągle powiela stare błędy i można mieć do niej wiele zastrzeżeń - wystarczy chćby wspomnieć nieciągłości tras - przykład: brak przejazdu przez ul. Przedmiejską na "ścieżce zdrowia" przy na ul. Legnickiej, czy zlikwidowany przejazd przez jedno z ramion skrzyżowania Powstańców Śl. / Hallera.

Niestety, poza uaktualnieniem mapy, nic nowego na stronach Zarządu nie znajedziemy. Od lat znajduje się ten sam tekst (sformułowanie "kierowca [...] może się spodziewać przejeżdżających legalnie rowerzystów" przestało już nawet śmieszyć), a w galerii Hall of Fame Zarządu cały czas wiszą stare zdjęcia dokonań Wielkich Inżynierów - skrzyżowanie Bałtyckiej i Obornickiej - które najlepiej pasowałoby do galerii kuriozów i dziwów drogowych.

Podyskutuj o planach na forum:

Zapraszamy do dyskusji:
http://www.woo.strefa.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=206
albo
http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=501&w=67256149

P.S.
Trudno nie oprzeć się wrażeniu, że przedstawiony plan jest nieco chaotyczny. Bo jak inaczej wytłumaczyć fakt, że nie zaznaczone są inwestycje, które były już opiniowane (np. Kutrzby, Okulickiego, Świeradowska, Probusa, ...) ?

spacer
papierowe dzialania
Papierowe dzialania trwaja od lat, i zgodnie z tym, co czytam w relacjach ze spotkania, znow zaakceptowaliscie produkcje kolejnych papierow przez kolejny rok - jest to dla mnie niezrozumiale.
Planowanie "dziur"
Pomimo, że to projekt uzupełnienia brakujących ścieżek, który głównie ma połączyć istniejące, to wyra¼nie widać ,że nawet w planach wieloletnich nie ma "obwodnicy" Starego Miasta . Tu się mści rezygnacja ze ścieżki na Grodzkiej przez co deptako-ścieżka na Szewskiej jest jak Most Milenijny i prowadzi donikąd. Obwodnicę ¦ródmiejską będą kontynuować więc most nabierze znaczenia. Ale jak widać ścieżka na Szewskiej przez dziesięciolecia może prowadzić donikąd. Wydawałoby się że jeśli w mieście jest 150 000 studentów to przede wszystkim powinna powstać ścieżka do uniwerku. W każdym bąd¼ razie zanim zaczną budować nowe ścieżki powinni połączyć chociaż część obecnych aby z każdej strony miasta dało się choć w pobliże centrum dojechać a przez to aby dało się np przejechać z południa na północ Wrocławia
po co?
A tak wogóle to po co te ścieżki skoro po ulicy można jechać szybciej??


ilosc komentarzy: 3
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2024 - 04 - 20
     
   
lista pozostałych artykułów w dziale aktualności
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa