09 sierpnia 2007
Program Rowerowy - planowane trasyPodczas niedawnego spotkania przedstawicieli środowisk rowerowych z prezydentem, dyrektor departamentu infrastruktury przedstawił plany rozbudowy tras rowerowych w ramach programu rowerowego:
Trasy rowerowe - propozycje do programu rowerowego. Obraz w większej rozdzielczości tutaj (720 KB)
Poniżej spis przedstawionych na mapie propozycji tras do realizacji w ramach programu rowerowego:
- ul. Obornicka, od Bezpiecznej do Bałtyckiej
- ul. Żmigrodzka, od Bałtyckiej do Broniewskiego
- Skrzyżowanie Trzebnicka - Wybrzeże Konrada
- Pomorska + Cybulskiego, od Maxa Borna i Otwarta do Kurkowej
- Jana III Sobieskiego, od Krzywoustego do Sycowskiej
- W ciągu Bora Komorowskiego, od Zakrzowskiej do Jana III Sobieskiego
- Bierutowska, od stacji do ogródków działkowych
- Połączenie wzdłuż Kosiby ścieżki w ul. Olszewskiego z ul. Dembowskiego
- Połączenie Mickiewicza - Bulwar Odry do Mostu Szczytnickiego
- Na Niskich Łąkach, od Rakowieckiej do Międzyrzeckiej
- Ścieżka ul. Pasterska - tylko oznakowanie (rekreacyjnie)
- ul. Purkyniego, Piaskowa
- Plac Społeczny - Na Grobli
- od skrzyżowania Krakowska - Traugutta - Kościuszki - Komuny Paryskiej - Krasińskiego
- ul. Zaporoska
- ul. Wielka, od Zaporoskiej do Powstańców Śląskich
- Łącznik od pl. Wolności do Zielińskiego
- ul. Owsiana
- ul. Swobodna, od Suchej do Powstańców Śląskich
- ul. Rybacka
- ul. Sikorskiego, od pl. Jana Pawła II do Mieszczańskiej
- ul. Robotnicza
- Grabiszyńska, od pl. Legionów do Stalowej
- Piłsudskiego, od pl. Orląt Lwowskich do ul. Zielińskiego
- od ul. Waligórskiej do Krzyckiej
- Nowodworska
- Pilczycka, od Obwodnicy do Modrej
- Osobowicka, od Obwodnicy do Czeskiej
- ul. Żmigrodzka, od Kasprowicza do Rowerowej
- Na Grobli, od Rakowieckiej do Na Niskich Łąkach
- Bacciarellego do jazu Bartoszowickiego
Czy będą to trasy prowadzone w ramach osobnych zadań, czy też budowane w ramach prowadzonych inwestycji drogowych i kiedy - tego nie wiemy. Podobnie jak urzędnicy, nie znamy też harmonogramu realizacji Koncepcji, który winien być podwaliną do tworzenia powyższych planów. Przypomnijmy - ponad 2 lata temu przyjęta Koncepcja wyraźnie mówi:
Niniejsza koncepcja stanowi początkowy element procesu planowania sieci rowerowej. Na jej podstawie umożliwione będzie przyjęcie oceny pilności realizacji poszczególnych elementów sieci oraz ustalenie harmonogramu ich realizacji [str.2]
Działania: [...] Ustalenie listy priorytetów realizacyjnych (na podstawie analizy kosztów i efektywności poszczególnych rozwiązań – ZDiK) [str.4]
Na papierze jest wszystko w porządku
Na stronach Zarządu Dróg i Komunikacji od stycznia wisi uaktualniona mapa ścieżek oraz stref ruchu uspokojonego (zwrówno tempo 30 i 40). Choć została ona wreszcie uaktualniona po 4 latach, to ciągle powiela stare błędy i można mieć do niej wiele zastrzeżeń - wystarczy chćby wspomnieć nieciągłości tras - przykład: brak przejazdu przez ul. Przedmiejską na "ścieżce zdrowia" przy na ul. Legnickiej, czy zlikwidowany przejazd przez jedno z ramion skrzyżowania Powstańców Śl. / Hallera.
Niestety, poza uaktualnieniem mapy, nic nowego na stronach Zarządu nie znajedziemy. Od lat znajduje się ten sam tekst (sformułowanie " kierowca [...] może się spodziewać przejeżdżających legalnie rowerzystów" przestało już nawet śmieszyć), a w galerii Hall of Fame Zarządu cały czas wiszą stare zdjęcia dokonań Wielkich Inżynierów - skrzyżowanie Bałtyckiej i Obornickiej - które najlepiej pasowałoby do galerii kuriozów i dziwów drogowych.
Podyskutuj o planach na forum:
Zapraszamy do dyskusji:
http://www.woo.strefa.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=206
albo
http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=501&w=67256149
P.S.
Trudno nie oprzeć się wrażeniu, że przedstawiony plan jest nieco chaotyczny. Bo jak inaczej wytłumaczyć fakt, że nie zaznaczone są inwestycje, które były już opiniowane (np. Kutrzby, Okulickiego, Świeradowska, Probusa, ...) ?
papierowe dzialania
Papierowe dzialania trwaja od lat, i zgodnie z tym, co czytam w relacjach ze spotkania, znow zaakceptowaliscie produkcje kolejnych papierow przez kolejny rok - jest to dla mnie niezrozumiale. |
Planowanie "dziur"
Pomimo, że to projekt uzupełnienia brakujących ścieżek, który głównie ma połączyć istniejące, to wyra¼nie widać ,że nawet w planach wieloletnich nie ma "obwodnicy" Starego Miasta .
Tu się mści rezygnacja ze ścieżki na Grodzkiej przez co deptako-ścieżka na Szewskiej jest jak Most Milenijny i prowadzi donikąd.
Obwodnicę ¦ródmiejską będą kontynuować więc most nabierze znaczenia.
Ale jak widać ścieżka na Szewskiej przez dziesięciolecia może prowadzić donikąd.
Wydawałoby się że jeśli w mieście jest 150 000 studentów to przede wszystkim powinna powstać ścieżka do uniwerku.
W każdym bąd¼ razie zanim zaczną budować nowe ścieżki powinni połączyć chociaż część obecnych aby z każdej strony miasta dało się choć w pobliże centrum dojechać a przez to aby dało się np przejechać z południa na północ Wrocławia |
po co?
A tak wogóle to po co te ścieżki skoro po ulicy można jechać szybciej?? |
|
|
|
|
|