19 października odbyło się trzecie spotkanie zespołu d/s ruchu rowerowego. Choć ciągle jesteśmy bez oficera rowerowego, postanowiliśmy nie czekać, tylko spróbować pchnąć parę spraw do przodu. Oto rezultaty:
1. Konkretnym i przyjętym przez nas z dużym zadowoleniem ustaleniem było uzgodnienie zadań dla Programu rowerowego na 2008 rok. Z naszych
propozycji nadesłanych 14 września, do realizacji zostały wybrane
parkingi systemu Bike&Ride (trasy rowerowe okazały się być zbyt trudnymi i kosztownymi propozycjami). Program został napełniony następującymi parkingami:
- Pl. Kromera (otrzymamy dokumentację do wskazania lokalizacji)
- Park Południowy – przy pętli autobusowej
- Oporów – przy pętli tramwajowej
- Ślężna – pętla tramwajowa
- Książe.Małe – pętla tramwajowa
- Brochów – rejon dworca PKP
- Ul. Stacyjna, koło dworca PKP Mikołajów
- Pl. Grunwaldzki - (otrzymamy dokumentację do wskazania lokalizacji)
- Bartoszowice – pętla tramwajowa
- Leśnica - pętla tramwajowa - społeczny projekt parkingu gotowy był już na początku 2006 roku, lecz nikt nie wystartował w przetargu. Przy większej liczbie parkingów nie powinno być z tym problemu.
Odnośnie Psiego Pola i Kleciny – realizacja następi w ramach oddzielnego zadania (przebudowy), przy czym na Klecinie trzeba najpierw zbadać możliwości terenowe (projekt przebudowy Wałbrzyskiej).
Odnośnie dworców PKP - z uwagi iż tereny przyległe należą do spółki PKP Dworce Kolejowe, ustalono, że zespół wystosuje pismo do zarządcy w sprawie parkingow.
W sprawie
lokalizacji stojaków w centrum (ścisłym, na początek) jesteśmy umówieni na przedstawienie listy życzeń, które następnie konsultowane będą z planami i konserwatorem zabytków.
Czekamy zetem cały czas na propozycje! Małe parkingi mogą powstać w ramach działań eksploatacyjnych, stąd nie znalazły sie w programie rowerowym.
2. Otrzymaliśmy do konsultacji projekt rozporządzenia prezydenta powołujący oficjalnie do życia zespół d/s rozwoju ruchu rowerowego pod kierownictwem oficera.
3. Przedstawiliśmy nasze
wytyczne do koncepcji przebudowy
ul. Osobowickiej (od OŚ do Lipskiej) oraz
ul. Krzywoustego w rejonie centrum Psiego Pola. Tam także proponujemy parkingi B&R.
- Na żółto zaznaczono przeniesione miejsca parkingowe oraz w uproszczeniu malowanki w jezdni.
- Na czerwono zaznaczono możliwy wygląd fragmentu kontrapasa (przechodzącego w przejazd wzdłuż przejścia dla pieszych).
- Na różowo zaznaczono separator.
5. W sprawie
zgłoszonych uwag do
ul. Klecińskiej i Ślężnej uzgodnilśmy, iż zostanie przeprowadzona wspólna wizja w terenie. O wynikach będziemy informować.
6. Odnośnie rozpatrywanych na
pierwszym spotkaniu inwestycji i zgłoszonych do nich uwag, to: