link_mdr


doreta bez recepty
duomox bez recepty
izotek bez recepty

aktualności
2008 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 96 |
  9. 97 - 103 |
  min min min min min min min min min min min min
13 lutego 2008

Interwencje odpowiedziane

Informujemy, iż dnia 21.01.2008 otrzymaliśmy pismo z Wydziału Inżynierii Miejskiej odpowiadające na nasze pismo z interwencjami (z 16 października 2007), nadesłanymi na prowadzoną przez nas linię interwencyjną oraz podjętymi osobiście przez redakcję portalu. Poniżej prezentujemy wyniki interwencji:

* * *

Dotyczy: interwencji przesłanych przez Wrocławskie Porozumienie Rowerowe

W nawiązaniu do interwencji, które otrzymaliśmy od Państwa drogą elektroniczną pragnę poinformować że [KURSYWĄ TREŚĆ NASZYCH POSTULATÓW - red.]:

1. Wjazd od ul. Jeleniogórskiej na ul. Ananasową. Postulowane:
A/ uzupełnieni brakującego oznakowania początku ciągu pieszo-rowerowego od ul. Jeleniogórskiej (C-13/C-16).
B/ uniemożliwienie korzystania z ciągu przez samochody. Obecnie ciąg jest wykorzystywany przez kierowców jako łącznik między Ananasową, a Jeleniogórską.



Ad1. Postulowane uzupełnienie brakującego oznakowania początku ciągu pieszo-rowerowego od ul. Jeleniogórskiej (C-13/C-16) zostanie wykonane. W kwestii uniemożliwienia korzystania z ciągu przez samochody - WIM proponuje postawienie odblaskowego słupka w osi łącznika.

2. Na skrzyżowaniu ul. Śnieżnej i Zielonej obowiązują nakazy jazdy w prawo z każdego kierunku (C-2). Postulowane wyłączenie rowerzystów z tego nakazu.



Ad2. Na skrzyżowaniu ul. Śnieżnej i Zielonej zostanie zamontowana tabliczka T-22 dzięki której rowerzyści zostaną wyłączeni z nakazu jazdy w prawo z każdego kierunku (C-2).

3. Postuluje się udrożnienie dla rowerów ruchu w obu kierunkach jednokierunkowej ul. Piramowicza oraz odcinka ul. Sempołowskiej (od Brata Alberta do Piramowicza).

Ad3. Rowerzyści zostaną dopuszczeni do ruchu w obu kierunkach na ul. Piramowicza oraz jednokierunkowym odcinku ul. Sempołowskiej (od Brata Alberta do Piramowicza) (tabliczka T-22).

4. Ul. Katedralna – dopuszczenie rowerów do ruchu na odcinku ulicy przy katedrze. Obecnie obowiązuje tam zakaz wjazdu z wyłączeniem dojeżdżających do posesji, natomiast formalnie rowerzyści muszą objeżdżać katedrę dookoła.



Ad4. Na ul. Katedralnej zostanie dopuszczony ruch rowerowy na odcinku ulicy przy katedrze - zmiana zostanie wprowadzona w ramach porządkowania oznakowania na Ostrowie Tumskim.

5. Rejon skrzyżowania al. Armii Krajowej i Borowskiej, północno-wschodni róg. Obserwuje się korzystanie z chodnika przez kierowców włączających się do ruchu na ul. Borowskiej, wyjeżdżając z nielegalnego parkingu pod budynkiem znajdującym się w pobliżu skrzyżowania. Dojazd pod budynek odbywa się zazwyczaj z terenu parkingu znajdującego się w rejonie przystanku autobusowego (przy Centrum AB). Postulowane uniemożliwienie korzystania przez kierowców z chodnika.



Ad5. W rejonie skrzyżowania al. Armii Krajowej i Borowskiej północno-wschodni róg w dniu 13.11.2007 postawiono słupki zabezpieczające przed nielegalnym parkowaniem pojazdów.

6. Ul. Długa, przystanek autobusowy przy ul. Michalczyka. Zainstalowane niedawno barierki oddzielające ścieżkę od peronu okazały się bardzo liche – obecnie brakuje kilku. Postulowane: zamontowanie solidnych barierek oddzielających peron od ścieżki.

Ad6. Naprawiono barierki oddzielające ścieżkę od peronu przy ul. Długiej - przystanek autobusowy przy ul. Michalczyka.

7. Ul. Igielna – dla rowerzystów poruszających się na relacji wschód-zachód (od Wita Stwosza do Św. Mikołaja) chcących ominąć Rynek, ulica ta jest najbardziej dogodnym objazdem. Wymaga to jednak zmian w organizacji ruchu. Dlatego też postuluje się wyłączenie na całej długości ulicy z ruchu kołowego, za wyjątkiem dostawców i mieszkańców. Pozwoli to na szybkie i bezpieczne przemieszczanie się rowerzystów z ominięciem Rynku. Obecnie brak alternatywy.

Ad7. W kwestii ul. Igielnej, pragnę wyjaśnić, że ulica jest nadal ważna dla podstawowego układu obsługującego Stare Miasto. Docelowo ul. Igielna będzie wyłączona z ruchu, wymaga to jednak zapewnienia alternatywnej możliwości parkowania itp. Niemniej jednak kwestia wyłączenia ul. Igielnej z ruchu samochodowego zostanie rozważona w ramach przebudowy ul. Kuźniczej.

8. Sygnalizacja na skrzyżowaniu ul.Legnickiej i ul.Milenijnej jest niebezpiecznie zaprogramowana:
A/ auta skręcające w prawo z Legnickiej w Milenijną podjeżdżają na zielonej strzałce do krawędzi tarczy skrzyżowania. Gdy ruszają – skręcając w prawo, nie obserwują najczęściej sygnalizacji dla pieszych i rowerzystów, skutkiem czego wjeżdżają na przejazd i przejście dokładnie w momencie gdy zapala się zielone światło dla pieszych i rowerzystów. W efekcie dochodzi do częstych kolizji i sytuacji niebezpiecznych z udziałem rowerzystów.
B/ Jadąc ul. Lotniczą-Legnicką, z zachodu na wschód, po północnej stronie skrzyżowania z Milenijną, rowerzysta nie ma szans na przekroczenie obu jezdni Milenijnej w jednym ciągu świateł – dojeżdża w drugiej jezdni dokładnie w momencie, gdy tam zapala się światło czerwone – sygnalizacje na przejeździe nie są ze sobą zsynchronizowane. Natomiast przejazd ze wschodu na zachód jest bezproblemowy.
Dlatego też postuluje się zmianę cykli świetlnych tak, aby możliwy był przejazd z zachodu na wschód za jednym razem, przez obie jezdnie ul. Milenijnej, a także likwidację zielonej strzałki lub zamontowanie żółtego światła ostrzegającego kierowców skręcających w prawo o przejeździe i przejściu.




Ad8. W kwestii sygnalizacji na skrzyżowaniu ul. Legnickiej i ul. Milenijnej, pragnę przypomnieć, że zielona strzałka oznacza dla kierowcy następujące zachowanie: powinien się zatrzymać, upewnić czy nie utrudni ruchu innym uczestnikom i dopiero wówczas jechać. Kierowca pojazdu zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest zobowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu. Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, obowiązany jest ustąpić pierwszeństwa pieszemu przechodzącemu na skrzyżowaniu przez jezdnię drogi, na którą wjeżdża.
 
Odnośnie drugiego problemu, zgadzamy się, że nie jest to komfortowe rozwiązanie, jednakże jest to rozwiązanie zgodne z obowiązującymi przepisami i w chwili obecnej najbardziej optymalne dla wszystkich uczestników ruchu.

9. Skrzyżowanie ul. Zachodniej i Legnickiej. Obserwuje się niebezpieczną sytuację; kierowcy jadący ul. Legnicką na zachód oraz skręcający w prawo w Zachodnią, otrzymują zielone światło na kilka sekund wcześniej niż piesi na przejściu równoległym do ul. Legnickiej. Powoduje to niebezpieczne sytuacje, gdy samochody skręcające w prawo wjeżdżają w ludzi wkraczających na przejście/ przejazd. Postulowana synchronizacja świateł dla pieszych i kierowców – równoczesne, lub nawet wcześniejsze dla pieszych uruchamianie zielonego światła.

Ad9. Skrzyżowanie ul. Zachodniej i Legnickiej zostanie przebudowane w ramach prac związanych z Obiektem Handlowym Magnolia w I połowie bieżącego roku.

10. Skrzyżowanie ul. Poznańskiej i Legnickiej - po remoncie zmieniono działanie sygnalizacji świetlnej – obecnie, aby przejść przez jedną jezdnię ul. Poznańskiej (wylot na pl. Strzegomski), należy czekać, aż zapali się zielone światło dla pieszych i rowerzystów przez obie jezdnię – wlot i wylot z ul. Poznańskiej. Wydłuża to czas pokonywania przejścia/ przejazdu. Postuluje się regulację świateł – doprowadzenie do poprzedniego stanu (sprzed remontu) – skrócenie czasu koniecznego do pokonania jezdni na relacji zachód-wschód. 


Ad10. Aktualne rozwiązanie na skrzyżowanie ul. Poznańskiej i Legnickiej jest bardziej atrakcyjne z punktu widzenia zasady wygody (nie ma potrzeby dodatkowego zatrzymywania się i zsiadania z roweru).



Nasz komentarz
: nie bardzo można zrozumieć, co autor odpowiedzi miał na myśli
. Co jest w tym atrakcyjnego, że zarówno rowerzyści jak i kierowcy na kolizyjnej relacji stoją przez prawie pół minuty na czerwonym świetle?

11. Skrzyżowanie ul. Paderewskiego i Mickiewicza – postuluje się umożliwienie włączenia się rowerzystów jadących na zasadach ogólnych z Paderewskiego na ścieżkę biegnącą po południowej stronie ul. Mickiewicza – dojazd jako wlot, czwarte ramię krzyżowania. W tym celu niwelacja krawężników oraz przestawienie słupków. Foto w załączeniu.



Ad11. Skrzyżowanie ul. Paderewskiego i Mickiewicza - w latach 2008-2011 zostanie zastosowane kompleksowe rozwiązanie w tym rejonie związane z budową Mostu Wschodniego.

12. Postuluje się wprowadzenie dwukierunkowego ruchu rowerowego na jednokierunkowych drogach osiedlowych: Raciborskiej, Chorzowskiej, Katowickiej.

Ad12. Zostanie wprowadzony postulowany dwukierunkowy ruch rowerowy na jednokierunkowych drogach osiedlowych: Raciborskiej, Chorzowskiej Katowickiej (tabliczka T -22).

13. Postuluje się przesuniecie znaku przejście dla pieszych / rowerzystów (D-6b) na pobocze drogi przy wjeździe z ul. Krakowskiej na al. Armii Krajowej od południa – odsunięcie od toru jazdy rowerów o min. 1,5m.



Ad13. W kwestii propozycji przesunięcia znaku przejście dla pieszych / rowerzystów (D-6b przy wjeździe z ul. Krakowskiej na al. Armii Krajowej od południa, pragnę poinformować, iż nie ma możliwości przestawienia znaku na pobocze drogi, gdyż zgodnie z zapisami załącznika nr 1 do "Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach" znak D6b należy ustawić w odległości do 0,5 m od krawędzi przejścia lub przejazdu od strony nadjeżdżających pojazdów.

14. Postulowane uniemożliwienie nielegalnego parkowania na chodniku po południowej stronie ulicy Traugutta - odcinek w rejonie przychodni zajęty jest codziennie, nikt nie interweniuje.



Ad14. Odnośnie postulatu uniemożliwienia nielegalnego parkowania na ulicy Traugutta odcinek w rejonie przychodni, pragnę poinformować, że powstanie projekt lokalizacji słupków ograniczających głębokość parkowania.

15. Ul. Pilczycka, rejon skrzyżowania z ul. Hutniczą – przed rokiem postawiono w ścieżce znak C-13a – koniec ścieżki. Słup ze znakiem D-1 stał wcześniej z boku, na chodniku. Postuluje się usunięcie słupa ze światła i skrajni ścieżki.

Ad15. Ul. Pilczycka, rejon skrzyżowania z ul. Hutniczą - przed rokiem postawiono w ścieżce znak C-13a - koniec ścieżki. Zgodnie z postulatem, informujemy, że istnieje możliwość demontażu znaku.

16. Ul. Pilczycka, przystanek przy Górniczej – postuluje się instalację barierek oddzielających ścieżkę biegnącą przy przystanku od peronu, gdzie gromadzi się dużo ludzi oczekujących na autobusy.



Ad16. Odnośnie instalacji barierek na ul. Pilczyckiej, pragnę poinformować, że ulica zostanie przebudowana do końca 2010 roku.

Z-ca Dyrektora Wydziału, Wojciech Gryczyński

* * *

spacer
Ad13****** Znak ma być 0,5 m od przejazdu a nie słupek. Ze zdjęcia wynika, że po zjechaniu z przejazdu na chodnik ścieżką skręca ostro w prawo co powoduje ,że znak nie tylko nie zachowuje skrajni ale jest wręcz w świetle ścieżki. Ze zdjęcia nie wygląda aby te 50 cm przepisowe przed przejazdem było zachowane . Właśnie dlatego tak znak wlazł w światło ścieżki. Jeśli są tak akuratni co do przepisów to można im pokazać setki miejsc gdzie ten znak nie stoi dokładnie 50 cm przed przejściem tylko na najbliższym słupku (np sygnalizatora. Ale jeśli już chcą mieć znak 50 cm przed przejściem to niech postawią "wygięty słupek " tak aby znak był blisko przejazdu a sam słupek zachował skrajnię.Czy "oni tam" widzieli to zdjęcie lub przeprowadzili wizje lokalna ? Jeszcze rozumiem brakoróbstwo firmy znakującej ale jeśli jest wskazanie błędu to należałoby poprawić byka a nie zasłaniać sie spełnieniem wymogów jednego przepisu nie zająkując się, że przy okazji złamano ważniejszy (skrajnia)
Ponad trzy miesiące czekania na odpowied¼ (od 16 pa¼dziernika) ile to trudnych decyzji w tym czasie trzeba było podjąć. Naprawiono chyba tylko barierki na Długiej. Dziwi sposób podawania terminów. Tam gdzie termin jest odległy to sie go podaje co pozwala odsunąć likwidację zagrożenia o kilka lat. Tam gdzie nie można podać odległego terminu to podaje się go w sposób enigmatyczny (będzie zrobione)np Ad4 pl.Katedralny "zmiana będzie wprowadzona w ramach porządkowania oznakowania na Ostrowie Tumskim (za ile lat ?)***Ad14 Traugutta (powstanie projekt)


ilosc komentarzy: 2
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2024 - 04 - 20
     
   
lista pozostałych artykułów w dziale aktualności
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa