link_mdr


doreta bez recepty
duomox bez recepty
izotek bez recepty

aktualności
2009 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 91 |
  min min min min min min min min min min min min
04 marca 2009

Odpowiedź w sprawie ul. Purkyniego - lepiej późno niż wcale

Przed ponad rokiem pięć wrocławskich organizacji pozarządowych podpisało się pod listem otwartym do prezydenta miasta w proteście przeciwko planom przebudowy ul. Jana Ewangelisty Purkyniego, które spowodują szereg problemów >>> zobacz list. Przed kilkoma dniami dotarła do nas odpowiedź. Odpowiedź wymuszona pismem do prezydenta >>> zobacz pismo.



Wrocław, 18 lutego 2009

W nawiązaniu do pisma jakie zostało skierowane do Prezydenta Wrocławia w sprawie przebudowy ulicy Purkyniego uprzejmie informuję, iż podległe mi służby miejskie dołożyły wszelkich starań na etapie opiniowania przedmiotowego opracowania, aby zapewniało ono wszystkim użytkownikom ruchu bezpieczeństwo i komfort użytkowania. Opracowanie to było wielokrotnie omawiane na radach technicznych. Krytyczne uwagi do opracowania złożyła również Dolnośląska Fundacja Ekorozwoju. Decyzja ostateczna odnośnie geometrii przebudowywanej ulicy Purkyniego była trudna i jest to kompromis, który ma zapewnić połączenie takich celów jak:

  • poprawa bezpieczeństwa (uspokojenie ruchu poprzez m.in. zawężenie przekroju jezdni),
  • zapewnienie niezbędnych dla obsługi przyległych obiektów (np. Muzeum Narodowe, Panorama Racławicka) miejsc parkingowych,
  • zapewnienie reprezentacyjnego charakteru przestrzeni ulicy Purkyniego,
  • wprowadzenie trasy rowerowej o charakterze zbiorczym (droga wjazdowa do ścisłego centrum, które całe ma być docelowo dostępne dla ruchu rowerowego bez wyznaczania odrębnych ścieżek).

W miarę możliwości terenowych będziemy oczywiście przy kolejnych opracowaniach popierać Państwa dążenie do tego, aby uspokajać ruch drogowy i tworzyć wspólną przestrzeń pojazd-rower, bez wyznaczania odrębnych ścieżek rowerowych (w szczególności w miejscach gdzie ścieżka rowerowa krzyżuje się z ciągiem pieszym).
 
Do niewątpliwych zalet zatwierdzonej wersji projektu należy zaliczyć poprawę bezpieczeństwa ruchu dzięki zwężeniu jezdni dla samochodów w porównaniu do stanu obecnego. Projekt porządkuje politykę parkingową w tym rejonie (w szczególności eliminuje problematyczne i zagrażające bezpieczeństwu parkowanie w rejonie szkoły). W projekcie zarezerwowano niezbędną przestrzeń dla pieszych i rowerzystów uwzględniając prognozowane natężenie ruchu pieszych w tym rejonie (uczelnia, obiekty kulturalne, urzędy, szkoła) oraz ujęty w studium charakter trasy rowerowej na ulicy
Purkyniego (trasa zbiorcza - dojazd do ścisłego centrum).

Mam nadzieję, iż pomimo rozbieżności stanowisk przy projektowaniu ulicy Purkyniego nasza współpraca będzie kontynuowana z pożytkiem dla rozwoju ekologicznych form transportu takich jak komunikacja rowerowa.

Jednocześnie przepraszam za tak późne udzielenie odpowiedzi na państwa pismo.

Dyrektor Departamentu Rafał Guzowski


 

spacer
Grunt to dobry PR
"Mam nadzieję" że "współpraca będzie kontynuowana" - powiedział niedźwiedź podcierając się zającem.

USA



ilosc komentarzy: 1
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2024 - 11 - 04
     
   
lista pozostałych artykułów w dziale aktualności
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa