15 listopada 2009
Do końca roku mają zostać obniżone krawężniki13 października ogłoszony został przetarg, a 3 listopada wyłoniono wykonawcę kompleksowego zadania: "Wykonanie obniżenia krawężników na ciągach dróg rowerowych we Wrocławiu". Na początek zniwelowane zostaną uskoki na głównych trasach rowerowych.
Choć krawężnik od dawna należał do stałego punktu w dyskursie o rowerach we Wrocławiu (m.in. za sprawą Złotego Krawężnika), to kwestia wystających betonów zaczęła tak naprawdę interesować zarządcę dróg, po tym jak okazało się, że za zniszczone na uskokach pojazdy rowerzyści zaczynają się domagać odszkodowań - i to skutecznie (zobacz nius).
O akcji usuwania krawężników, która ruszyła niedługo po doniesieniach prasowych o odszkodowaniu, pisaliśmy od samego jej początku: zobacz nius z 5 sierpnia i z 27 sierpnia. Pisała też o tym prasa (zobacz), a także informował Urząd Miasta (zobacz).
Jak czytamy w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ.pdf), zadanie obejmuje wykonanie nawierzchni chodników i ścieżek wynikających z obniżeń krawężników na terenie następujących ścieżek rowerowych:
- ul. Legnicka od ul. Milenijnej do pl. Jana Pawła II
- ul. Powstańców Śląskich od ul. Kutnowskiej do ul. Swobodnej
- trasa wzdłuż Fosy Miejskiej (ul. Krupnicza, ul. Świdnicka, ul. Teatralna, ul. Piotra Skargi)
- ul. Krzywoustego od ul. Kowalskiej przez ul. Kromera i mosty Warszawskie
- ul. Jedności Narodowej od m. Warszawskich do ul. Słowiańskiej
- ul. Wyszyńskiego od m. Warszawskich do ul. Purkyniego
- koniec drogi rowerowej na skrzyżowaniu ulic Maślickiej i Królewieckiej (zobacz)
- wlot drogi rowerowej na skrzyżowaniu ulic Muzealna-Podwale na przedłużeniu mostu Sądowego (zobacz)
- połączenie ulic Ofiar Oświęcimskich z Szewską (zobacz)
- przejście piesze przez ul. Wszystkich Świętych wzdłuż ul. Św. Mikołaja (zobacz)
- przejście piesze przez ul. Kłokoczycką wzdłuż ul. Bora Komorowskiego (zobacz)
- przejście piesze przez ul. Traugutta wzdłuż ul. Podwala (zobacz)
Dowiedzieliśmy się, że wykonawca chce zdążyć z zadaniem do końca tego roku. Warunki pogodowe mogą przesunąć jednak roboty na rok 2010.
Radek Lesisz
Miejmy tylko nadzieję, że nowe przebudowy ulic będą automatycznie obniżały krawężniki... TatOR |
|