link_mdr


doreta bez recepty
duomox bez recepty
izotek bez recepty

aktualności
2011 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 96 |
  9. 97 - 108 |
  10. 109 - 120 |
  11. 121 - 121 |
  min min min min min min min min min min min min
18 kwietnia 2011

NIE dla likwidacji przejścia przez Pułaskiego (przy Kościuszki)

Poniżej publikujemy nasze stanowisko odnośnie planów likwidacji przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ulic Pułaskiego / Kościuszki. W galerii obok prezentujemy fragment rzeczonego projektu - zaznaczone przejście, choć pierwotnie planowane, nie spotkało się z akceptacją urzędników.

W galerii znajdują się także zdjęcia z przywoływanych w liście miejsc.

Sprawę projektu przebudowy (a oficjalnie: remontu) ulicy Pułaskiego i idącymi za tym utrudnieniami i ułatwieniami dla ruchu rowerowego, będziemy omawiać w osobnych wpisach.

rl



Wrocław, 18.04.2011

Wydział Inwestycji Miejskich
Ul. G. Zapolskiej 2/4,
50-032 Wrocław
wim@um.wroc.pl
CC: daniel.chojnacki@um.wroc.pl
CC: Piotr.Knapinski@um.wroc.pl

Dotyczy: likwidacji przejścia dla pieszych na ul. Pułaskiego, skrzyżowanie z Kościuszki


Szanowni Państwo,

     W nawiązaniu do spotkania roboczego dotyczącego projektu remontu ul. Pułaskiego wyrażamy swoje negatywne stanowisko wobec planów likwidacji przejścia dla pieszych po południowej stronie skrzyżowania Pułaskiego / Kościuszki.

    Nie do przyjęcia jest dla nas argumentacja przedstawiona na spotkaniu, iż likwidacja podyktowana jest troską o bezpieczeństwo pieszych. Naszym zdaniem likwidacja przejścia spowoduje znaczne upośledzenie komunikacji pieszej w tym rejonie, a także wygeneruje zachowania sprzeczne z tezą o bezpieczeństwie: nielegalne pokonywanie ulicy w tym miejscu nie będzie należało do bezpiecznych, jednakże stojąc przed perspektywą straty 7 minut na pokonanie czterech sygnalizacji, można „w ciemno” zakładać, iż część pieszych zdecyduje się na przekroczenie jezdni w miejscu pozbawionym przejścia.
   
    O skutkach dla bezpieczeństwa pieszych świadczą same za siebie efekty likwidacji, bądź zaniechania wykonania przejść dla pieszych, które zostały zrealizowane we Wrocławiu w ubiegłych latach:

Strzegomska / Gubińska – skandaliczna likwidacja bardzo potrzebnego przejścia dla pieszych (2010 rok) na centralnym skrzyżowaniu osiedla Nowy Dwór, podyktowana nadrzędną priorytetem zachowania przepustowości dla samochodów. Nie zostawiono nawet rezerw terenowych na dodanie przejścia w przyszłości, pomimo protestów Rady Osiedla oraz naszych. Skutkiem tego jest bardzo duże wydłużenie czasu potrzebnego na pokonanie krzyżówki i wygenerowanie bardzo niebezpiecznych zachowań.

Wyszyńskiego / Benedyktyńska – wykonana podczas przebudowy ul. Sienkiewicza (2005 rok) likwidacja przejścia spowodowała mocne upośledzenie relacji Benedyktyńska – Hlonda. W skutek decyzji o nadaniu bezwzględnego priorytetu dla komunikacji zmotoryzowanej (zabrakło nawet miejsca na dociągnięcie drogi rowerowej do Sienkiewicza), obecnie funkcjonuje tu „dzika” i niebezpieczna (zwłaszcza dla osób z wózkami – udających się np. do Ogrodu Botanicznego) przeprawa przez jezdnię i torowisko.

Jedności Narodowej / Żeromskiego – brak uwzględnienia potrzeb ruchu rowerowego oraz likwidacja przejścia w trakcie tej skandalicznej przebudowy (2004 rok) doprowadziła do poważnych protestów społecznych. W ich konsekwencji miasto musiało wykonać niezaplanowaną wcześniej (substandardową i pourywaną) „drogę rowerową”, a także oddać pieszym zlikwidowane przejście na wysokości wylotu ul. Żeromskiego. Koszty te pokryli oczywiście podatnicy.

Wyb. Wyspiańskiego / Norwida – przełożenie, zamiast dodania, przejścia dla pieszych z zachodniej na wschodnią stronę skrzyżowania (2009 rok) w tym ważnym punkcie kampusu Politechniki Wrocławskiej powoduje niebezpieczne pokonywanie skrzyżowania w miejscu, gdzie uprzednio istniało przejście dla pieszych.

Rondo Reagana – zaniechanie wykonania naziemnych przejść dla pieszych na wyspę centralną, pomimo istniejącej fizycznie i udowodnionej naukowo możliwości przeprowadzenia pieszych (nawet bez zmiany istniejącej sygnalizacji !), stanowi absolutne kuriozum i świadczy o niezdrowym podporządkowaniu decyzji magistratu interesom prywatnego inwestora, kosztem mieszkańców miasta. Piesi spieszący na wyspę wykorzystują luki w działaniu programów sygnalizacji przechodząc przez szeroką jezdnię, co jest oczywiście zachowaniem niebezpiecznym.

Rzeczą dla nas oczywistą jest prawdziwy powód likwidacji przejścia na Pułaskiego: nadanie prymatu dla przepustowości skrzyżowania dla ruchu zmotoryzowanego nad ruchem pieszym. Stąd argument o bezpieczeństwie pieszych jest bezpodstawny – likwidacja doprowadzi do podobnej sytuacji jak na przywołanych przykładach.

Wobec powyższych argumentów sprzeciwiamy się planom likwidacji przejścia na skrzyżowaniu ul. Pułaskiego / Kościuszki.


Z poważaniem
Radosław Lesisz
Wrocławska Inicjatywa Rowerowa


Odpowiedzi od urzędników się nie doczekaliśmy - ale za to mamy wypowiedź dla prasy:

http://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,rowerzysci-walcza-o-przejscie-przez-pulaskiego-na-skrzyzowaniu-z-kosciuszki,wia5-3266-6805.html
 

spacer
Bubińska/Strzegomska
Sytuacja na Strzegomskiej jest absurdalna. Piesi na pasie między jezdniami nie mogą się pomieścić czekając na zielone. A kto odważny do z Lidla do Hali Strzegomskiej chodzi na przełaj. To

TP

Norwida/Wyspiańskiego
Żeby było śmieszniej (i straszniej), po zlikwidowanym "zachodnim" przejściu przez Wyb.Wyspiańskiego została "zebra" na DDR, która (od strony Odry) sugeruje istnienie zlikwidowanego przejścia, a jej istnienie często prowadzi do nieporozumień między pieszymi i rowerzystami.

paveu

Zatrudnić pieszego na dyrektora WIM.
Wrocław jest coraz bardziej przyjaznym miastem ( dla aut).----- Co to Pułaskiego będzie już tylko jednokierunkowa i aby jechać na północ trzeba będzie jeździć parkingiem ?

benek

status quo
Benku, będzie tak, jak jest, czyli zachowujemy nasze ukochane status quo: ma być 2x5m - formalnie 1 pas w każdą stronę, nieformalnie 2x2 i mijamy się na lusterka. Pasy na rys. są nieaktualne.

radek

Wiadukt na Krakowskiej/Armii Krajowej--katastrofalny
Polecam rzucić okiem na mapę --- http://sip.um.wroc.pl/agsjarc/open.jsf?view=18240 --- Zaznaczyłem miejsca gdzie matka z wózkiem lub rowerzysta musi pokonać trzy kondygnacje ( 3 poziomy schodów) aby zjechać z wiaduktu.Zaznaczył 3 zejścia bez pochylni oraz przerwany chodnik na północy. Co ma zrobić matka która zapędzi się an wiadukt ? Musi pokonać 900 metrów wracając do przejścia na zachodzie .Można by jeszcze sytuację uratować po schody na północnym-zachodzie są w remoncie. Tak to wykonano za komuny wiadukt a ostatnio burząc go przebudowano. Znów zapomniano o pieszych. Na wjeździe od północnego-zachodu ( od Krakowskiej) zamontowano idiotyczne ekrany akustyczne(?), które dodatkowo zasłaniają auta i pieszych na przejściu przez ten wjazd. To ma być dalszy ciąg OŚ jak zbudują most wschodni, a tymczasem pieszych traktuje się tam jak intruzów.

benek



ilosc komentarzy: 5
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2024 - 04 - 16
 
Skrzyżowanie Pułaskiego / Kościuszki
Na czerwono zaznaczone zaprojektowane nowe, bo przesunięte, przejście dla pieszych, które zostało zanegowane przez urzędników
Strzegomska / Gubińska
Tego przejścia już nie ma. Czy było zbędne?
Wyszyńskiego / Benedyktyńska
Przebudowa rozcięła szlak łączący z Ostrowem Tumskim.
Jedności / Żeromskiego
Przejście dodane już po ukończeniu przebudowy, na skutek protestów mieszkańców
Wyspiańskiego / Norwida
Tutaj było niegdyś przejście...
Jądro Reagana
Na cudnych wizualkach widać planowane i niezrealizowane przejścia na wyspę
 
   
lista pozostałych artykułów w dziale aktualności
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 96 |
  9. 97 - 108 |
  10. 109 - 120 |
  11. 121 - 121 |
  1. Dr Bike w Parku Staromiejskim
  2. Zaproszenie na rajd rowerowy Szczecin-Wrocław-Kraków: NEO-NAWYKI, 16-31 lipca 2011
  3. Poezja zaangażowana rowerowo
  4. Odjazdowi Bibliotekarze zapraszają na przejazd 8 maja 2011
  5. Wiosenne Porządki Rowerowe w Rowerowni vol. 2
  6. Francja: od hegemonii do ograniczeń dla aut w mieście
  7. Wiosenne Porządki Rowerowe w Rowerowni
  8. Fotorelacja z akcji Doktor Bike
  9. NIE dla likwidacji przejścia przez Pułaskiego (przy Kościuszki)
  10. Zaproszenie na Bike Maraton - Wrocław 17 kwietnia (niedziela)
  11. Doktor Bike przyjął w weekend ponad 50 pacjentów
  12. Rewolucja na Kazimierza Wielkiego: powstaje pas rowerowy
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa