link_mdr


doreta bez recepty
duomox bez recepty
izotek bez recepty

aktualności
2011 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 96 |
  9. 97 - 108 |
  10. 109 - 120 |
  11. 121 - 121 |
  min min min min min min min min min min min min
17 maja 2011

Interwencja w sprawie przejść i przejazdów przez Grodzką i Nowy Świat

Już dość się naoglądaliśmy z okien naszego biura scen mrożących krew w żyłach i nasłuchali pisku opon. Dlatego stosując zasadę prywaty wysłaliśmy pismo do WIMu w sprawie budowy przejść i przejazdów rowerowych przez ul. Grodzką i Nowy Świat.


Wrocław, 17-05-2011

Wydział Inżynierii Miejskiej UM,
Ul. G. Zapolskiej 2/4, 50-032 Wrocław
wim@um.wroc.pl


Szanowni Państwo,

    Zwracamy się z postulatem wykonania pilnej inwestycji w centrum miasta: przejść przez ul. Nowy Świat oraz Grodzką.

Wnosimy o pilne zaprojektowanie oraz wykonanie przejść oraz przejazdów rowerowych przez ul. Nowy Świat w rejonie wylotu ul. Cieszyńskiego (rys. 2 i 3), a także przez ul. Grodzką w rejonie wylotu ul. Kiełbaśniczej.

Jednocześnie wnioskujemy o uspokojenie ruchu kołowego na ulicy Grodzkiej i Nowy Świat – skuteczne ograniczenie prędkości jazdy zwłaszcza na odcinku od Mostów Pomorskich do ul. Św. Mikołaja.

Uzasadnienie:

Od momentu wybudowania przejścia Gepperta – Zamkowa przez trasę W-Z, odcinek ulic Nowy Świat i Grodzka, od ul. Św. Mikołaja do mostów Pomorskich (rys.1), to najdłuższy odcinek ulicy w samym sercu Wrocławia pozbawiony jakiejkolwiek możliwości przejścia na drugą stronę. Ta licząca ponad 400 metrów długości auto-bariera powoduje:

a/ nagminne, niebezpieczne zachowania - przebieganie pieszych przez jezdnię i torowisko. Przy wylocie ul. Białoskórniczej dzieje się to na porządku dziennym. Możemy to codziennie obserwować z okien naszego biura. Często dochodzi tu niebezpiecznych sytuacji i do potrąceń pieszych, gdyż kierowcy mają w zwyczaju wciskać „gaz do dechy” na tym odcinku, zaś miejsce pokonywania przez pieszych jezdni znajduje się na łuku z mocno ograniczoną widocznością.

b/ dysfunkcję ruchu pieszego – wydłużenie drogi o kilkaset metrów, dodatkowo okupione oczekiwaniem na światłach ustawionych pod maksymalną przepustowość dla aut, sprawia, iż przemieszczenia na pieszo przestają się opłacać w tym rejonie – a jest to ścisłe centrum. Piesi mają do dyspozycji wąskie chodniki, po których dodatkowo poruszają się wystraszeni rowerzyści (jeśli są wątpliwości, dlaczego są wystraszeni – proponujemy pokonać kilka razy ten odcinek na rowerze po jezdni). Powoduje to liczne konflikty, które nie miałby miejsca, gdyby prędkość na ulicy Grodzkiej została radykalnie ograniczona, a zakaz ten konsekwentnie egzekwowany. Niestety, wszelkie nasze postulaty idące w tym kierunku są za każdym razem odrzucane. Należy czym prędzej zmienić ten sposób myślenia, wdrażając uspokojenie ruchu na tej ulicy.

c/ niezgodność organizacji ruchu z Polityką Transportową Wrocławia uchwaloną w 1999 roku. Dokument ten stwierdza, iż celem polityki miasta winno być „ograniczenie uciążliwości transportu dla środowiska i mieszkańców, w tym zapewnienie bezpieczeństwa ruchu”. Ulica Grodzka, leży na styku strefy I i II, gdzie obowiązuje priorytet dla ruchu pieszego. Po 12 latach obowiązywania Polityki, warto się pochylić na wdrażaniem jej założeń. Warto również podkreślić, iż przejście przez Grodzką w rejonie wylotu Cieszyńskiego jest przewidziane w Studium Kierunków i Uwarunkowań Zagospodarowania Przestrzennego Wrocławia. Ten sam dokument definiuje w tym miejscu jedną z „bram rowerowych” do ścisłego centrum miasta („strefy dostępności rowerowej Starego Miasta”).

Wnioskowane inwestycje winny iść w parze z realnym uspokojeniem ruchu kołowego na ul. Grodzkiej i Nowy Świat – zwłaszcza na odcinku od Mostu Pomorskiego do Św. Mikołaja, gdzie z uwagi na panujące dziś warunki notorycznie dochodzi do wypadków spowodowanych nadmierną prędkością (fot. 3,4,5). W przeciwnym bowiem razie nie osiągnięty zostanie efekt zapewnienia poczucia bezpieczeństwa dla rowerzystów, którzy w dalszym ciągu będą poruszać się chodnikami.

Wykonanie dwóch przejść, z których te przy Cieszyńskiego wydaje się najistotniejsze i najpilniejsze, byłoby bardzo dobrym posunięciem potwierdzającym obrany kierunek polityki uwalniania centrum od samochodów i oddawania go ludziom. Wpisywałoby się również znakomicie w program tworzenia „bram rowerowych” centrum Wrocławia. Przejazd na wysokości wylotu ul. Łaziennej gwarantowałby powstanie ciągłej trasy przecinającej starówkę po stronie północnej, omijającej Rynek oraz w przyszłości kontynuującej do pl. JP II przez ul. Cieszyńskiego oraz do mostów Jagiełły wzdłuż Odry.

Przejście zaś na wysokości wylotu Kiełbaśniczej mogłoby w przyszłości stanowić kontynuację trasy przez planowaną kładkę nad stopniem wodnym obok elektrowni.

Obserwowany intensywny ruch rowerowy i pieszy na ul. Nowy Świat i Grodzkiej z pewnością szybko zweryfikowałby sensowność takiego posunięcia. Zaś spadek liczby wypadków i kolizji – dzięki ograniczeniu prędkości i nielegalnego przechodzenia przez jezdnię, byłby bezcenny.

Z poważaniem

Radosław Lesisz

spacer
cieszy
ze jest garstka osób z wiru, która kieruje wrocław na właściwe tory nie tylko za pomocą słów a realnie na papierze. trzeba nie lada cierpliwości, samozaparcia oraz umiejętności prawno lingwistycznych aby ujrzeć powolne acz już widoczne korzystne przemiany w mieście. pozdrawiam antoni bednarz wspr

Antoni

przejazd rowerowy
A czemu pojawił się przejazd rowerowy znikąd donikąd? Po chodnikach nie wolno jeździć.

MU

do MU
ten przejazd rowerowy to pewnie ukłon WIR -u w stronę władz miasta, które specjalizuje się w budowaniu ścieżek i przejazdów znikąd donikąd ;-) a tak poważnie - bardzo dobra inicjatywa. ludzie tam nagminnie przechodzą - bo pod Arsenałem sporo miejsc parkingowych i skracają sobie drogę. oczywiście - można postawić wzdłuż całej Grodzkiej/Nowy Świat barierki, zakazy i obstawić strażą miejską, by nie przechodzili, ale może lepiej by to kierowcy trochę się uspokoili i przestrzegali prędkości? to nie musi być nawet spowolnienie dla kierowców - można przecież skoordynować zieloną falę dla nich, zapewniając też możliwość przejścia pieszym. Popieram!

linka

@ MU
Przejazd jest generalnie po to, aby po nim jeździć:) Nic przecież nie stoi na przeszkodzie, żeby jechać np. z Cieszyńskiego na Łazienną, prawda? Dzięki przejazdom nie trzeba będzie roweru przeprowadzać. Kwestia dobudowania krótkich, formalistycznych fragmentów ddr nie stanowiłaby tu chyba problemu.

radek

Rewelacyjny pomysł.
Ile razy wracam rowerem z Nowego Świata na północ albo robię kółko, albo jadę chodnikiem, albo przejeżdżam szybko w poprzek jezdni. Nie jest to ani wygodne ani bezpieczne. Gdyby były takie przejścia wszystko odbywałoby się bezpiecznie, szybko i luksusowo. Popieram w 100%!

Artur



ilosc komentarzy: 5
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2024 - 10 - 08
 
Rys. 1 Na ponad 400-metroym odcinku piesi nie mają żadnej możliwości przedostania się na drugą stronę ulicy. Ulicy znajdującej się w ścisłym centrum miasta.
Rys. 2 Propozycja przejścia i przejazdu łączącego ul Cieszyńskiego z Łazienną. Dodatkowo może powstać dojście do peronu przystanku od strony północnej.
Rys. 3 Propozycja przejścia i przejazdu łączącego ul Cieszyńskiego z Białoskórniczą. Dodatkowo może powstać dojście do peronu przystanku od strony północnej.
Fot. 1 Tak odbywa się ruch pieszy – z uwagi na odcięcie starówki szeroką jezdnią na prawie półkilometrowym odcinku drogi.
Fot. 2 Takie są skutki przebiegania przez 4 pasy i PAT w miejscu o ograniczonej widoczności, gdzie kierowcy szarżują bez skrupułów.
Fot. 3 Bardzo częsty widok na ul. Grodzkiej - widoczne efekty jazdy z nadmierną głupotą.
Fot. 4 Kierowcy rozbijający pędzące auta powodują zagrożenie nie tylko dla siebie, ale także dla pieszych na chodnikach.
Fot. 5 O skali występowania wypadków na Grodzkiej / Nowym Świecie świadczą statystyki, ale także moduły barierek – w różnych kolorach, bo zbyt często wymieniane.
 
   
lista pozostałych artykułów w dziale aktualności
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 96 |
  9. 97 - 108 |
  10. 109 - 120 |
  11. 121 - 121 |
  1. Zaproszenie na konferencję Polska w Rowerowej Europie, 28 czerwca 2011, Warszawa
  2. Konkurs na filmik ze Święta Wrocławskiego Rowerzysty
  3. Relacja z happeningu: Wielkie Święto Rowerzystów!
  4. Dr Bike w ramach akcji Zagoń Rower Do Roboty
  5. Kontrapasy w centrum i instrukcja korzystania dla rowerowych analfabetów
  6. Relacja z happeningu: Nowe Prawo – Rowerzysta z Prawej!
  7. Zaproszenie na spotkanie z uczestnikami wyprawy Afryka Nowaka - 04.06.2011
  8. Zaproszenie na happening: Nowe Prawo - Rowerzysta z Prawej!
  9. Zaproszenie na Masę Krytyczną, Dr Bike'a oraz Pink Piknik 27-28 maja
  10. Interwencja w sprawie przejść i przejazdów przez Grodzką i Nowy Świat
  11. Święto Wrocławskiego Rowerzysty 2011 - zapraszamy na 12 czerwca!
  12. Zaproszenie na Juwenaliowy przejazd rowerowy - 12.05.2011
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa