27 lipca 2011
Co nowego na Wróblewskiego c.d.Przed miesiącem pisaliśmy o niezdarnej twórczości naszych drogowców na ulicy Wróblewskiego / Wittiga. Powstał tam jedyny w swoim rodzaju przejazd rowerowy prowadzący na chodnik, zamiast na ścieżkę obok.
Dziś prezentujemy kolejną odsłonę kabaretu p.t. „Nie skończyłem podstawówki, więc zostałem drogowcem”.
Zachęceni naszą interwencją w sprawie oznakowania przejazdu, drogowcy postanowili na nowo zdefiniować przebieg drogi rowerowej na Wróblewskiego oraz zanegować obowiązujące w Polsce prawo.
Nie potrzeba do tego było tęgich umysłów. Wystarczyło trochę farby: zamalowano poprzednią fuszerkę, produkując jeszcze głupszą trajektorię przejazdu. Równie szybkim posunięciem – zdjęciem znaku C-13 (droga rowerowa) i zamontowaniem obok znaku C-13/C-16 (ciąg pieszo-rowerowy), zlikwidowano poniemiecką, jednokierunkową drogę rowerową, tworząc jednocześnie cyklochodnik.
Cóż, drodzy drogowcy. Analfabetyzm nie popłaca. Oznakowując chodnik o szerokości 1,9m jako ciąg pieszo-rowerowy, naruszyliście fatalnie skonstruowane*, ale jednak obowiązujące w Polsce prawo. Zgodnie z Rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, wspólny ciąg pieszo-rowerowy musi mieć minimalną szerokość 2,5m.
* O wadach Rozporządzenia (i, na szczęście już zmienionego Prawa o Ruchu Drogowym) piszą Michał Beim, Ryszard Rakower i Jeremi Rychlewski w opracowaniu: „Ograniczenia prawne rozwoju infrastruktury rowerowej”
[…] Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. Nr 43, poz. 430) poświęca infrastrukturze dla ruchu rowerowego niewiele uwagi. Przepisy § 46-48 tego rozporządzenia określają m.in. minimalną szerokość dróg rowerowych […]
Przykładowo, rozporządzenie nie wskazuje, czy i w jakim zakresie wymogi techniczne odnoszące się do chodników (dział III, rozdział 8) oraz ścieżek rowerowych (dział III, rozdział 9) stosować należy do dróg pieszo-rowerowych.
Brak nawet przepisu określającego minimalną szerokość dwukierunkowej drogi pieszo-rowerowej - przepis § 47 rozporządzenia wskazuje bowiem jedynie minimalne szerokości dróg rowerowych jednokierunkowych (1,5 m), dwukierunkowych (2,0 m) oraz jednokierunkowych dróg rowerowych, z których mogą korzystać piesi (2,5 m). [...]
Radek Lesisz
Jaki ruch?
Czy to jest tylko internetowe szczekanie, czy powiadomiliście z automatu prokuraturę?Neverhood |
dobre pytanie
Czy poszedł jakiś wniosek do prokuratury? A jadąc w drugą stronę? Z DDR'ki robi się nagle pobocze bez możliwości wyjazdu?MU |
|