link_mdr


doreta bez recepty
duomox bez recepty
izotek bez recepty

prasa
2005 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 73 |
  min min min min min min min min min min min min
13 czerwca 2005

Fatalna organizacja ruchu na Osobowickiej [1] (30.05.2005) Gazeta Wyborcza

Po co remontowano ul. Osobowicką - denerwują się jej mieszkańcy. I wyliczają: trudno na nią wjechać, trzeba stać w korkach i nie ma gdzie zaparkować

Jesienią Osobowicka została oddana kierowcom. Miejscy urzędnicy tłumaczyli: - Musiała zostać przebudowana, żeby umożliwić dojazd od północy na nowy most Milenijny.

Prace były prowadzone w wielkim pośpiechu. Już wtedy "Gazeta" wytykała niedociągnięciach przy remoncie i, co gorsza, w projekcie. Teraz mieszkańcy i fachowcy potwierdzają nasze obawy - sposób organizacji ruchu w tym miejscu utrudnia życie.

Najwięcej kontrowersji budzi likwidacja parkingów wzdłuż ulicy Osobowickiej przy największej miejskiej nekropolii. Zarząd Dróg i Komunikacji przekonuje, że zastąpić miał je nowy parking zbudowany między torami kolejowymi i cmentarzem.

- Tak się nie jednak stało - przekonują mieszkańcy i osoby odwiedzające cmentarz. - Parking zlokalizowany tylko z jednej strony tak dużego cmentarza to za mało. Starsi nie mają siły tak daleko chodzić.

- A największy horror zaczyna się na nowym parkingu, kiedy cmentarz odwiedzi trochę więcej ludzi - mówi Janusz Szpak. - Światła wypuszczają samochody tak wolno, że nie sposób wyjechać.

Kolejny problem. Zdzisław Rybicki mieszka na Różance, ale musi nadkładać drogi, żeby z mostu Milenijnego dostać się do domu: - Zamknięty jest wjazd w ul. Łużycką, więc muszę turlać się naokoło przez korki na Bałtyckiej albo przeciskać przez osiedle domków jednorodzinnych. Zupełny nonsens.

Zarząd Dróg i Komunikacji broni się, że sytuacja poprawi się, gdy powstaną kolejne odcinki Obwodnicy Śródmiejskiej, które z Osobowickiej przejmą tranzyt w kierunku Poznania.

- Do nas też docierają skargi mieszkańców - przyznaje rzeczniczka prasowa ZDiK Ewa Mazur. - Nie wszystko można było przewidzieć. Ale jeśli coś będzie można poprawić, zmienimy to.

Fachowcy przyznają, że trzeba przeanalizować organizację ruchu, choć bronią projektanta: - Mści się pośpiech, jaki towarzyszył realizacji tej inwestycji.

- Wskazuje na to nagromadzenie niedociągnięć - uważa Maciej Kruszyna, specjalista Politechniki Wrocławskiej. - Remont zaplanowano doraźnie, żeby kierowcy mogli wyjechać z mostu, a zapomniano, że trzeba tędy będzie jeździć przez kilka lat.

Jeden z wrocławskich drogowców: - Za późno na naprawę. Torowisko biegnące raz środkiem jezdni, raz jedną stroną wymusza dodatkowe światła. Nagromadzenie sygnalizacji jest największym problemem a tego już nie da się poprawić.

Co szwankuje na Osobowickiej?

1. Parkingi przy cmentarzu - zlikwidowano większość wzdłuż Osobowickiej, a z nowego, który miał je zastąpić, trudno wyjechać - można zbudować zatoki parkingowe, wydłużyć światła na wyjeździe z parkingu.

2. Ścieżka rowerowa - biegnie po wale Odry, koło cmentarza przechodzi na drugą stronę jezdni (tu łatwiej było ją przeprowadzić pod wiaduktem kolejowym), przecina wyjazdy z parkingu i z mostu (specjalnie dla niej trzeba było ustawić sygnalizacje) i wraca na wał. Z tego powodu i tak nikt z niej nie korzysta. Trzeba więc przerzucić ją na drugą stronę, na chodnik.

3. Dla jadących od mostu wprowadzono zakaz skrętu w lewo w Łużycką - miało to chronić mieszkańców przed zwiększonym ruchem, w efekcie utrudniło im dojazd do domu. Może warto zakaz skrętu zastąpić zakazem wjazdu cięższych pojazdów?

4. Nieutwardzone pobocza na ul. Ćwiczebnej, jedynej drodze, która jadącym przez most w kierunku Obornik pozwala ominąć zatłoczoną ulicę Bałtycką. Jest tak wąska, że nie mogą wyminąć się dwa samochody. Koszt utwardzenia poboczy - ok. 400 tys. zł.

5. Nakaz jazdy w prawo z ul. Na Polance, przy moście Osobowickim - uniemożliwia to omijanie mostu Trzebnickiego i zwiększa korki na Bałtyckiej. Podobno nie można zmienić oprogramowania sygnalizacji, choć naszym zdaniem możliwy byłby zjazd w lewo, gdyby skoordynować go z relacją "w lewo" z naprzeciwka.

6. Torowiska tramwajowe wzdłuż cmentarza - nie biegnie środkiem jezdni, tylko od strony rzeki i musi przez to dwukrotnie wstrzymywać ruch na Osobowickiej. Tego nie da się już naprawić.

Marek Szempliński 
http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35754,2736949.html



ilosc komentarzy:
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2025 - 07 - 15
     
   
lista pozostałych artykułów w dziale prasa
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 73 |
  1. [WŁOCHY] Włosi walczą ze smogiem (16.01.2005) Gazeta Wyborcza
  2. Co dalej z przejściem podziemnym na ul. Świdnickiej? (18.01.2005) Gazeta Wyborcza
  3. [ŚLĄSKIE] Potrącony rowerzysta był przez 2,5 km ciągnięty za autem - Gazta Wyborcza (5.01.2005)
  4. Nowe platformy rowerowe w Amsterdamie (17.10.2005) fietsberaad.nl
  5. Dziennikarz musiał przeprosić, choć słusznie krytykował (23.01.2005) Gazeta Wyborcza
  6. Rowerzyści z wyrokiem (25.01.2005) Gazeta Wyborcza
  7. Uwolnili Masę (krytyczną) (26.01.2005) Słowo Polskie
  8. Rowerzyści nie boją się zimy (20.02.2005) Gazeta Wyborcza
  9. Deptak pełen aut (28-02-2005) Gazeta Wyborcza
  10. [POZNAŃ] Znikają rowery z reklamami (21.02.2005) Gazeta Wyborcza
  11. [PŁOCK] Policjant ma zarzuty (21.04.2005)
  12. Z przełęczy na przełęcz: Dolny Śląsk na rowerze (23.04.2005) GW Turystyka
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa