link_mdr


http://rowery.eko.org.pl/cialis-bez-recepty-hrvatskoj.html
http://rowery.eko.org.pl/viagra-bez-recepty-hrvatskoj.html

prasa
2008 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 68 |
  min min min min min min min min min min min min
20 listopada 2008

Rowerzyści zmieniają Wrocław internetem (20.11.2008) prw.pl

Społecznościowe planowanie inwestycji drogowych - czy to utopia? Ależ skąd! Tę ideę realizują wrocławscy rowerzyści we współpracy z władzami miasta. Jak to działa? W Blogoskopie Radia Wrocław rozmawialiśmy o tym z Radkiem Lesiszem z portalu Rowerowy Wrocław.

Rowerowy Wrocław to strona użyteczna dla każdego cyklisty, który przemierza to miasto. Znajdziemy tu m.in. listę niebezpiecznych miejsc i znaków drogowych, które trzeba znać.

Jednak chyba najciekawszym elementem strony jest opiniowanie projektów. Z tej rubryki dowiadujemy się, że od pięciu lat wrocławscy rowerzyści uczestniczą w planowaniu inwestycji drogowych w mieście.

Posłuchaj rozmowy z Radkiem Lesiszem (pytają Tomasz Sikora i Łukasz Medeksza):

Cytuję za Rowerowym Wrocławiem:

"Proces, uruchomiony w połowie 2003 roku dzięki staraniom grup społecznych skupionych w Koalicji "Rowerowy Wrocław", był podówczas precedensem na skalę kraju. Dziś zespół opiniujący projekty skupiony jest wokół organizacji prowadzących Portal Rowerowy Wrocław.

Jak to obecnie wygląda? Proces konsultacji najczęściej przybiera formę osobistych kontaktów projektant-rowerzyści, wymiany pism, w odosobnionych przypadkach strona społeczna zapraszana była również na narady techniczne w siedzibie inwestora (ZDiK).

Choć na pierwszy rzut oka proces opiniowania wydaje się być atrakcyjną formą uczestniczenia, posiada on podstawową ułomność - wysuwane w społecznych opiniach uwagi nie mają formalnego umocowania, a stopień ich uwzględnienia zależy często od dobrej woli projektanta oraz inwestora. Fakt, iż konsultacje nie są obligatoryjne sprawia, iż wiele projektów powstaje bez opinii użytkowników. Skutkuje to także tym, że projekty przedstawiane do zaopiniowania znajdują się w różnej fazie projektowania, najczęściej w tej końcowej, kiedy zakres możliwych zmian jest znikomy".

Czyżby wstęp do społecznościowego zarządzania sferą publiczną?
Oceń

Łukasz Medeksza, 20.11.2008 16:51
www.prw.pl



ilosc komentarzy:
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2021 - 01 - 22
     
   
lista pozostałych artykułów w dziale prasa
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 68 |
  1. Niepełnosprawna minister dojeżdża rowerem do pracy (10.12.2008) rzepa
  2. Koniec audytu rowerowego w Poznaniu?
  3. [KIELCE] Niszczył samochody z zemsty za śmierć siostry? (09-12-2008) GW
  4. Mocno nierowerowe stojaki na rowery w centrum (25-11-2008) GW
  5. Rowerzyści zmieniają Wrocław internetem (20.11.2008) prw.pl
  6. Kraków chce pobierać myto na rogatkach (19.11.2008) GW
  7. [KRK] Miejska wypożyczalnia rowerów do poprawki (19.11.2008) GW
  8. Policja szuka zabójcy rowerzysty w Siedlcu (14.11.2008) GW
  9. Szopka z parkingiem dla rowerów Bike&Ride (14.11.2008) GW
  10. Krytyczna masa problemów (07.11.2008) wfp.pl
  11. Winda rowerowa w Brukseli (07.11.2008) fietsberaad.nl
  12. Tir zabił rowerzystę na Curie-Skłodowskiej (07.11.2008)
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa