link_mdr
prasa
2009 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 96 |
  9. 97 - 108 |
  10. 109 - 109 |
  min min min min min min min min min min min min
27 kwietnia 2009

Dla Polaka jeden samochód to za mało! (27.04.2009) Dz

Statystycznemu Kowalskiemu i Nowakowi jedno auto już nie wystarcza, pod ręką powinna być dodatkowa sztuka czterech kółek. Tak wynika z wycieczki po polskich garażach - przynajmniej w 35 ze 100 parkuje minimum dwa auta. Kto kupuje nowe samochody?

W 2008 r. co dziesiąty Polak (10 proc.) kupił samochód osobowy. Niemal połowa respondentów (48 proc.) kupując auto zastępowała nim pojazd dotychczas używany, a ponad jedna trzecia badanych (35 proc.) kupiła kolejny samochód dla swojego gospodarstwa domowego. Z kolei dla 15 proc. Polaków kupione w 2008 r. auto było pierwszym w ich gospodarstwie domowym - wylicza w swoim najnowszym raporcie TNS OBOP.

Częściej dotychczas używany samochód zastępowały nowym osoby starsze (w wieku 50 lat i więcej) w tym emeryci i renciści oraz małżeństwa. Te grupy również częściej kupowały auta fabrycznie nowe oraz samochody docelowe (to oznacza, że przez najbliższe lata ludzie ci nie planują zakupu nowego pojazdu).

W porównaniu do 2007 r. odsetek osób, które w 2008 roku zastąpiły dotychczasowy samochód nowym autem zmalał o 10 proc. Z kolei o 12 procent wzrosła grupa osób, które kupiły kolejny samochód dla swojego gospodarstwa domowego. Dodatkowe cztery kółka częściej kupowali ludzie w wieku 40-49 lat, mieszkańcy wsi.

fot. TNS OBOP

Wśród osób, które kupiły samochód w 2008 r. najmniej (16 proc.) jest tych, dla których było to pierwsze auto w gospodarstwie domowym. W tej grupie częściej znaleźć można osoby młode, w wieku 18-29 lat, stanu wolnego, często pracowników administracji i usług, w lepszej sytuacji materialnej (o najwyższym dochodzie na osobę w gospodarstwie domowym). Ten stan rzeczy pozostaje niemal niezmienny od czterech lat.

"Wyniki badania pokazują, że w 2008 roku, częściej niż w latach ubiegłych, mieliśmy do czynienia ze zjawiskiem zakupu kolejnego samochodu dla polskich gospodarstw domowych. Relatywnie częściej tego typu zjawisko występuje na wsi niż w mieście, co może rodzić nowe perspektywy dla rynku motoryzacyjnego.” - komentuje wyniki badania Magdalena Sawińska szefowa Sektora Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP.

http://www.dziennik.pl/



ilosc komentarzy:
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2019 - 09 - 18
     
   
lista pozostałych artykułów w dziale prasa
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa