link_mdr


doreta bez recepty
duomox bez recepty
izotek bez recepty

prasa
2005 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 73 |
  min min min min min min min min min min min min
20 stycznia 2005

Co dalej z przejściem podziemnym na ul. Świdnickiej? (18.01.2005) Gazeta Wyborcza

Zamkną dla pieszych i puszczą tędy samochody? Miasto właśnie zastanawia się, co zrobić z kultowym przejściem pod ulicą Świdnicką

Dlaczego? - Bo chcemy odtworzyć historyczny trakt, który prowadził do Rynku. Komuna zepchnęła ludzi do podziemia i trzeba ich stamtąd wyciągnąć - żartuje Grzegorz Roman, dyrektor Departamentu Architektury i Rozwoju w Urzędzie Miejskim.

Biuro Rozwoju Wrocławia już sprawdza, czy możliwe jest wyznaczenie nadziemnego przejścia dla pieszych w ciągu ul. Świdnickiej. Wiele wskazuje na to, że tak się stanie. - Gdy powstaną kolejne odcinki obwodnicy śródmiejskiej i tzw. obwodnicy staromiejskiej, z trasy W-Z zniknie tranzyt. To będzie tylko droga dojazdowa do centrum i ruch będzie tam znacznie mniejszy niż dzisiaj - podkreśla Tomasz Ossowicz, dyrektor BRW.

Czy nowe przejście oznacza, że znikną pasy przy skrzyżowaniu z ul. Szewską? To jeszcze nie jest przesądzone. - Dwa przejścia zmniejszyłyby przepustowość ulicy - zauważa Ossowicz. - Ale być może zostawimy światła i przy ul. Świdnickiej, i przy Szewskiej. Tak jak to jest na ul. Powstańców Śl. przed skrzyżowaniem z al. Hallera. Tam ułatwia to autobusom wyjazd z przystanku - podkreśla dyrektor Roman.

A co z samym przejściem? Urzędnicy twierdzą, że nie trzeba będzie całkowicie go zamykać. Mogłaby tam powstać np. nowa kawiarnia albo jakaś inna atrakcja.

Jest jeszcze drugi pomysł. W studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Wrocław zapisano możliwość puszczenia ruchu samochodowego pod trasą W-Z.

Fachowcy podkreślają jednak, że nie opłacałoby się robić przejazdu tylko pod ul. Świdnicką. - To miałoby sens tylko wtedy, gdyby zjazd pod ziemię był mniej więcej na wysokości Ruskiej, a tunel ciągnąłby się co najmniej do Szewskiej - podkreśla Tomasz Ossowicz.

Zdaniem miejskich planistów dzięki takiemu rozwiązaniu powstałaby szansa na uporządkowanie staromiejskiej przestrzeni. - To byłby historyczny zwrot. Trasa W-Z przecięła wiele przejść, które można by wtedy odtworzyć - mówi Ossowicz.

To kusząca wizja. Jednak taka inwestycja mogłaby być zrealizowana najwcześniej za kilka, a może nawet kilkanaście lat. Wyznaczenie przejścia i puszczenie pieszych po pasach to znacznie prostszy zabieg.

Maciej Miskiewicz
http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,2500186.html



ilosc komentarzy:
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2024 - 04 - 18
     
   
lista pozostałych artykułów w dziale prasa
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 73 |
  1. [WŁOCHY] Włosi walczą ze smogiem (16.01.2005) Gazeta Wyborcza
  2. Co dalej z przejściem podziemnym na ul. Świdnickiej? (18.01.2005) Gazeta Wyborcza
  3. [ŚLĄSKIE] Potrącony rowerzysta był przez 2,5 km ciągnięty za autem - Gazta Wyborcza (5.01.2005)
  4. Nowe platformy rowerowe w Amsterdamie (17.10.2005) fietsberaad.nl
  5. Dziennikarz musiał przeprosić, choć słusznie krytykował (23.01.2005) Gazeta Wyborcza
  6. Rowerzyści z wyrokiem (25.01.2005) Gazeta Wyborcza
  7. Uwolnili Masę (krytyczną) (26.01.2005) Słowo Polskie
  8. Rowerzyści nie boją się zimy (20.02.2005) Gazeta Wyborcza
  9. Deptak pełen aut (28-02-2005) Gazeta Wyborcza
  10. [POZNAŃ] Znikają rowery z reklamami (21.02.2005) Gazeta Wyborcza
  11. [PŁOCK] Policjant ma zarzuty (21.04.2005)
  12. Z przełęczy na przełęcz: Dolny Śląsk na rowerze (23.04.2005) GW Turystyka
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa