link_mdr


doreta bez recepty
duomox bez recepty
izotek bez recepty

prasa
2005 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 73 |
  min min min min min min min min min min min min
02 czerwca 2005

Fatalna organizacja ruchu na Osobowickiej [2] (01.06.2005) Gazeta Wyborcza

W sobotę pisaliśmy o ulicy Osobowickiej, którą pół roku temu wyremontowano, a mieszkańcy twierdzą, że remont niewiele poprawił

Kierowcy skarżą się na fatalną organizację ruchu. Nie podoba im się, że częściowo zlikwidowano parkingi wzdłuż Osobowickiej przy cmentarzu, zwłaszcza że z nowego trudno wyjechać, bo za krótkie są światła sygnalizacji. Ponadto mieszkańcy są niezadowoleni, bo m.in. są korki, a jadąc od mostu, nie można skręcić na osiedle.

Marek Szempliński: Drogowcy wskazują, że największym błędem było wybudowanie torowiska tramwajowego wzdłuż cmentarza od strony rzeki, a nie środkiem jezdni jak na innym odcinku Osobowickiej.

Jan Siuda, dyrektor Biura Projektów Budownictwa Komunalnego w Bydgoszczy, które robiło projekt: Przygotowaliśmy siedem koncepcji modernizacji ul. Osobowickiej. Torowisko było najczęściej dyskutowanym problemem. Już wtedy projektanci wskazywali, że przecinanie jezdni torami może być niebezpieczne i powodować korki.

Dlaczego więc tak zaprojektowaliście?

- Musieliśmy pogodzić różne interesy i dopasować się do zamówienia Zarządu Dróg i Komunikacji. Jednym z założeń było powtórzenie istniejących rozwiązań, by nie podrażać inwestycji. Inwestor stwierdził, że na tej ulicy większy ruch będzie tylko do czasu, aż powstanie dalsza część obwodnicy śródmiejskiej.

A dlaczego ścieżka rowerowa przy wiadukcie kolejowym dwukrotnie przecina jezdnię? Z tego powodu nikt z niej nie korzysta.

- Nie pamiętam już szczegółowych rozwiązań. Zapewniam jednak, że wszystko było konsultowane nie tylko z inwestorem, ale także z zainteresowanymi środowiskami, np. z radami osiedla i jakimś waszym stowarzyszeniem rowerowym.

Parking, z którego nie można wyjechać, także?

- Miejskim urzędnikom zgłaszaliśmy, że po modernizacji drogi będzie zbyt mało miejsc parkingowych wzdłuż Osobowickiej. Ulicy nie można było poszerzyć - z jednej strony cmentarz, z drugiej wał przeciwpowodziowy. Ale to nie my zaprojektowaliśmy ten parking.

Za: http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,2742106.html



ilosc komentarzy:
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2024 - 04 - 23
     
   
lista pozostałych artykułów w dziale prasa
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 73 |
  1. Tu giną ludzie (25.05.2005) Słowo Polskie Gazeta Wrocławska
  2. Urzędnicy z Brandenburgii we Wrocławiu (24.05.2005) Gazeta Wyborcza
  3. [WARSZAWA] Rowerowe pogotowie drogowe (25.05.2005) Metro
  4. Odpowiedź na apel w sprawie zmian w projekcie pl. Gru (26.04.2005)
  5. Odpowiedź ZDiK na uwagi dot. wykonania Jednosci (27.04.2005)
  6. [RZESZÓW] Policjanci jadą na rowerach i uczą (26.05.2005) Gazeta Wyborcza
  7. [ŁÓDŹ] Policjanci na rowerach pilnują bezpieczeństwa w parkach (26.05.2005) Gazeta Wyborcza
  8. [WARSZAWA] Masa Krytyczna 2005: ponad 2,5 tysiąca cyklistów (27.05.2005) Gazeta Wyborcza
  9. [MAZOWIECKIE] Rowery w pociągach za darmo (31.05.2005) Gazeta Wyborcza
  10. Fatalna organizacja ruchu na Osobowickiej [2] (01.06.2005) Gazeta Wyborcza
  11. [KATOWICE] Śląsk rozpoczyna budowę Wiślańskiej Trasy Rowerowej (02.06.2005) Gazeta Wyborcza
  12. Podlaski Przełom Bugu: Przeprawa z rowerami i sękaczem (11.06.2005) GW Turystyka
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa