link_mdr


doreta bez recepty
duomox bez recepty
izotek bez recepty

prasa
2005 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 73 |
  min min min min min min min min min min min min
13 czerwca 2005

Fatalna organizacja ruchu na Osobowickiej [1] (30.05.2005) Gazeta Wyborcza

Po co remontowano ul. Osobowicką - denerwują się jej mieszkańcy. I wyliczają: trudno na nią wjechać, trzeba stać w korkach i nie ma gdzie zaparkować

Jesienią Osobowicka została oddana kierowcom. Miejscy urzędnicy tłumaczyli: - Musiała zostać przebudowana, żeby umożliwić dojazd od północy na nowy most Milenijny.

Prace były prowadzone w wielkim pośpiechu. Już wtedy "Gazeta" wytykała niedociągnięciach przy remoncie i, co gorsza, w projekcie. Teraz mieszkańcy i fachowcy potwierdzają nasze obawy - sposób organizacji ruchu w tym miejscu utrudnia życie.

Najwięcej kontrowersji budzi likwidacja parkingów wzdłuż ulicy Osobowickiej przy największej miejskiej nekropolii. Zarząd Dróg i Komunikacji przekonuje, że zastąpić miał je nowy parking zbudowany między torami kolejowymi i cmentarzem.

- Tak się nie jednak stało - przekonują mieszkańcy i osoby odwiedzające cmentarz. - Parking zlokalizowany tylko z jednej strony tak dużego cmentarza to za mało. Starsi nie mają siły tak daleko chodzić.

- A największy horror zaczyna się na nowym parkingu, kiedy cmentarz odwiedzi trochę więcej ludzi - mówi Janusz Szpak. - Światła wypuszczają samochody tak wolno, że nie sposób wyjechać.

Kolejny problem. Zdzisław Rybicki mieszka na Różance, ale musi nadkładać drogi, żeby z mostu Milenijnego dostać się do domu: - Zamknięty jest wjazd w ul. Łużycką, więc muszę turlać się naokoło przez korki na Bałtyckiej albo przeciskać przez osiedle domków jednorodzinnych. Zupełny nonsens.

Zarząd Dróg i Komunikacji broni się, że sytuacja poprawi się, gdy powstaną kolejne odcinki Obwodnicy Śródmiejskiej, które z Osobowickiej przejmą tranzyt w kierunku Poznania.

- Do nas też docierają skargi mieszkańców - przyznaje rzeczniczka prasowa ZDiK Ewa Mazur. - Nie wszystko można było przewidzieć. Ale jeśli coś będzie można poprawić, zmienimy to.

Fachowcy przyznają, że trzeba przeanalizować organizację ruchu, choć bronią projektanta: - Mści się pośpiech, jaki towarzyszył realizacji tej inwestycji.

- Wskazuje na to nagromadzenie niedociągnięć - uważa Maciej Kruszyna, specjalista Politechniki Wrocławskiej. - Remont zaplanowano doraźnie, żeby kierowcy mogli wyjechać z mostu, a zapomniano, że trzeba tędy będzie jeździć przez kilka lat.

Jeden z wrocławskich drogowców: - Za późno na naprawę. Torowisko biegnące raz środkiem jezdni, raz jedną stroną wymusza dodatkowe światła. Nagromadzenie sygnalizacji jest największym problemem a tego już nie da się poprawić.

Co szwankuje na Osobowickiej?

1. Parkingi przy cmentarzu - zlikwidowano większość wzdłuż Osobowickiej, a z nowego, który miał je zastąpić, trudno wyjechać - można zbudować zatoki parkingowe, wydłużyć światła na wyjeździe z parkingu.

2. Ścieżka rowerowa - biegnie po wale Odry, koło cmentarza przechodzi na drugą stronę jezdni (tu łatwiej było ją przeprowadzić pod wiaduktem kolejowym), przecina wyjazdy z parkingu i z mostu (specjalnie dla niej trzeba było ustawić sygnalizacje) i wraca na wał. Z tego powodu i tak nikt z niej nie korzysta. Trzeba więc przerzucić ją na drugą stronę, na chodnik.

3. Dla jadących od mostu wprowadzono zakaz skrętu w lewo w Łużycką - miało to chronić mieszkańców przed zwiększonym ruchem, w efekcie utrudniło im dojazd do domu. Może warto zakaz skrętu zastąpić zakazem wjazdu cięższych pojazdów?

4. Nieutwardzone pobocza na ul. Ćwiczebnej, jedynej drodze, która jadącym przez most w kierunku Obornik pozwala ominąć zatłoczoną ulicę Bałtycką. Jest tak wąska, że nie mogą wyminąć się dwa samochody. Koszt utwardzenia poboczy - ok. 400 tys. zł.

5. Nakaz jazdy w prawo z ul. Na Polance, przy moście Osobowickim - uniemożliwia to omijanie mostu Trzebnickiego i zwiększa korki na Bałtyckiej. Podobno nie można zmienić oprogramowania sygnalizacji, choć naszym zdaniem możliwy byłby zjazd w lewo, gdyby skoordynować go z relacją "w lewo" z naprzeciwka.

6. Torowiska tramwajowe wzdłuż cmentarza - nie biegnie środkiem jezdni, tylko od strony rzeki i musi przez to dwukrotnie wstrzymywać ruch na Osobowickiej. Tego nie da się już naprawić.

Marek Szempliński 
http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35754,2736949.html



ilosc komentarzy:
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2024 - 04 - 25
     
   
lista pozostałych artykułów w dziale prasa
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 73 |
  1. Nadzy cykliści kontra samochody (11.06.2005) Gazeta Wyborcza
  2. Fatalna organizacja ruchu na Osobowickiej [1] (30.05.2005) Gazeta Wyborcza
  3. Policjant nie pomógł rannemu rowerzyście (14.06.2005) Gazeta Wyborcza
  4. CityCruisery startują z placu Trzech Krzyży (20.06.2005) Gazeta Wyborcza
  5. Rowerowa blokada ulicy Marszałkowskiej (29.06.2005) Gazeta Wyborcza
  6. Po Sosnowcu jeżdżą autobusy przystosowane do przewozu rowerów (29.06.2005) Gazeta Wyborcza
  7. Zajęcie pasa drogowego - pismo do ZDiK (13.06.05)
  8. Projekt Nordkapp (1.07.2005) Słowo Polskie Gazeta Wrocławska
  9. Chcą z rowerem do autobusu (06.07.2005) Gazeta Wyborcza
  10. Klęska na placu Grunwaldzkim (12.07.2005) Słowo Polskie Gazeta Wrocławska
  11. Dwa kółka kontra dwie nogi (28.07.2005) Metro
  12. Mandat za nowy rower (27.07.2005) wp.pl
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa