link_mdr


doreta bez recepty
duomox bez recepty
izotek bez recepty

prasa
2006 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 86 |
  min min min min min min min min min min min min
23 marca 2006

[SZCZECIN] Nie chcą więcej kostki! Asfalt dla rowerów (28.03.2006)

Ukochana przez drogowców, znienawidzona przez większość rowerzystów kostka polbruku przestanie się pojawiać na ścieżkach rowerowych. Zakaz jej używania do budowy dróg dla cyklistów w Szczecinie jest oficjalny. Wynegocjował go Zespół ds. Komunikacji Rowerowej.
Jeśli ktoś ma dobry rower, z odpowiednimi amortyzatorami, albo jeździ sporadycznie, może nie narzekać tłumaczy radny Andrzej Mickiewicz, członek zespołu. Ale dla osób jeżdżących rowerem częściej, nawierzchnia ścieżek ma olbrzymie znaczenie.
Ścieżki z kostki w ostatnich latach układano masowo. Argumentem jest łatwość rozbiórki, jeśli trzeba dostać się do biegnących pod drogą rur, przewodów czy instalacji. Tyle że po zakończeniu prac nawierzchnia jest często całkiem nierówna.
Stąd nasze dążenie do zmiany tej sytuacji mówi radny Mickiewicz. Chodzi o to, by kostka na szlakach rowerowych była tylko tam, gdzie będzie to uzasadnione np. historycznie. W pozostałych przypadkach ma być asfalt.
I to czerwony. Zespół wskazuje na jeszcze jedną przewagę takiej nawierzchni: z kostki układane są także chodniki i szlaki piesze. Nieliczne ścieżki w mieście i tak są nieprzejezdne, gdy po polbruku spacerują piesi. Po asfalcie raczej nie chodzą, bo są przyzwyczajeni, że służy do jeżdżenia. Tym bardziej czerwony powinien się rzucać w oczy. Na razie jednak to wszystko plany.
Ale już wkrótce wszystko się zmieni zapewnia A. Mickiewicz. Tylko w tym roku mamy do wykorzystania 1,5 mln zł. Część będzie przeznaczona na projekt, ale środków wystarczy także na rozpoczęcie budowy. Nowa ścieżka, już z asfaltu, ma połączyć prawo- i lewobrzeże.
Na razie możemy dojechać z Głębokiego w okolice Zamku Książąt Pomorskich. Nowy szlak poprowadzi miłośników dwóch kółek od zamku przez ul. Gdańską i Basen Górniczy, przez most Cłowy w kierunku Zdrojów i wałem przeciwpowodziowym w stronę Jeziora Szmaragdowego. Budowa całej ścieżki ma pochłonąć ok. 3 mln zł.
ToT

Kurier Szczeciński
http://www.kurier.szczecin.pl/?d=wiadomosci&id=95315

ilosc komentarzy:
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2024 - 05 - 14
     
   
lista pozostałych artykułów w dziale prasa
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 86 |
  1. Wrocławscy rowerzyści czują się dyskryminowani (9.02.2006) PRW
  2. Motoryzacja to diabeł wcielony (14.02.2006) Metro
  3. UE ostrzega: Śmierć grasuje na polskich drogach (21.02.2006) GW
  4. [OPOLE] Kolejna ofiara pijanego kierowcy (29.01.2006, 17.02.2006) GW
  5. Politechnika buduje Geo-Centrum (27.02.2006) GW
  6. Cztery lata więzienia za śmiertelne potrącenie rowerzysty (02.03.2006) PRW
  7. Przesiadka na pętli (3.3.2006) SP/GW
  8. Przywilej dla cyklistów (7.03.2006) SP/GW
  9. [STRZELIN] Rower zamiast pociągu (07.03.2006) SP/GW
  10. Wrocławski inżynier proponuje rewolucję w miejskiej komunikacji (16.03.2006) GW
  11. [SZCZECIN] Nie chcą więcej kostki! Asfalt dla rowerów (28.03.2006)
  12. Debaty Gazety: czy nad Wrocławiem można zawiesić tramwaje (11.04.2006) GW
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa