link_mdr


doreta bez recepty
duomox bez recepty
izotek bez recepty

prasa
2006 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 86 |
  min min min min min min min min min min min min
15 stycznia 2007

Polskie drogi straszą w Unii (30.10.2006) GW

Instalujcie widoczne radary, wyciągnijcie drogówkę z krzaków - radzi Polsce Komisja Europejska. - I bezwzględnie egzekwujcie kary za przekroczenie prędkości.

Cztery osoby,w tym roczna dziewczynka, zginęły w wypadku, który wydarzył się w sobotę w nocy na obwodnicy Kielc w okolicach Wiśniówki. W bok jadącego osobowego mercedesa na warszawskich numerach rejestracyjnych wjechał volkswagen jetta. Przeżył jedynie kierowca mercedesa.

Z prawie pięcioma tysiącami śmiertelnych ofiar w ostatnim roku Polska przewodzi w niechlubnej statystyce wypadków drogowych w Unii Europejskiej. - To wina waszej złej infrastruktury drogowej - mówi "Gazecie" Jacques Barrot, unijny komisarz ds. transportu.

Opublikowane przez Komisję Europejską najnowsze dane dotyczące bezpieczeństwa drogowego w UE nie pozostawiają wątpliwości - sytuacja w Polsce jest dramatyczna. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy na polskich drogach zginęło ponad 4,8 tys. osób. Dokładnie tyle samo co w dwa razy większych Włoszech. I tylko o 200 osób mniej niż w 90-milionowych Niemczech! Komisję Europejską niepokoi także to, że przez ostatnie pięć liczbę wypadków śmiertelnych udało się zredukować w Polsce tylko o 3,4 proc. Dla porównania, w tym samym okresie w Hiszpanii liczba wypadków
śmiertelnych zmniejszyła się o 7 proc., a we Francji (też słynącej z niezdyscyplinowanych kierowców) - aż o 12 proc.

Co ciekawe, Bruksela zaczyna szukać innych niż do tej pory wyjaśnień takiego stanu rzeczy. Już nie tylko obarcza się winą samych kierowców.

- Polska infrastruktura drogowa jest całkowicie nieprzystosowana do gwałtownie rosnącej liczby samochodów, brakuje wam zwłaszcza dróg dwujezdniowych - ostrzega komisarz Barrot. Dodaje zaraz jednak, że z perspektywy Brukseli wciąż widoczny jest problem z kierowcami na podwójnym gazie.

Komisja Europejska ma pomysł, jak próbować w szybkim tempie zredukować liczbę śmiertelnych wypadków na drogach. Wie, że na sieć autostrad i dróg ekspresowych jeszcze poczekamy. Ale już teraz zarządcy polskich dróg powinni zacząć instalować - i to na masową skalę - radary. I nie chodzi tutaj bynajmniej o patrole drogówki w krzakach.

- Radary nie mogą być pułapką. One powinny być zainstalowane w widoczny sposób, pełnić funkcję prewencyjną. To, że we Francji udało się tak gwałtownie zredukować liczbę wypadków, i to, że w Wielkiej Brytanii jest ich tylko 3,2 tys. rocznie, to właśnie efekt masowego wprowadzenia radarów. I bezwzględnego egzekwowania kar za przekroczenie prędkości -
mówi komisarz Barrot.

Komisja Europejska od kilku lat naciska na państwa członkowskie Unii, by więcej wysiłku wkładały w bezpieczeństwo drogowe. Strategicznym celem Brukseli jest zredukowanie liczby śmiertelnych ofiar wypadków drogowych o 25 tys. do końca 2010 r.

3 listopada we włoskiej Weronie odbędzie się specjalne spotkanie ministrów transportu i infrastruktury UE poświęcone temu problemowi.


Dla Gazety
Paweł Biedziak, Komenda Główna Policji

Całkowicie zgadzamy się z ustaleniami Unii. Wypadków i ich ofiar będzie mniej, jeśli wybudujemy autostrady, a w miastach wprowadzimy ruch jednokierunkowy tak jak na Zachodzie. Pozwoli to wyeliminować najgroźniejsze zderzenia czołowe i w bok samochodów.

Jeśli chodzi o radary, to już pod koniec sierpnia ogłosiliśmy, że rezygnujemy z policji krzakowej. Patrole stoją teraz w miejscach widocznych. Dodatkowo mamy 110 samochodów z wideorejestratorami i 320 fotoradarów. Informacje o tym, gdzie są patrole i fotoradary, opublikowaliśmy w prasie i internecie. Na trasach objętych monitoringiem we wrześniu było o 46 proc. mniej wypadków i 35 proc. mniej ofiar śmiertelnych.

Konrad Niklewicz, Bruksela
http://www.gazetawyborcza.pl/1,75478,3709641.html

ilosc komentarzy:
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2024 - 05 - 16
     
   
lista pozostałych artykułów w dziale prasa
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 86 |
  1. Kolejne rowery do wypożyczenia (02.10.2006) fietsberaad.nl
  2. Polskie drogi straszą w Unii (30.10.2006) GW
  3. Mini-ronad jako alternatywa dla progów (21.09.2006) fietsberaad.nl
  4. Odliczanie na światłach (21.09.2006) fietsberaad.nl
  5. Rower za nic? (21.09.2006) fietsberaad.nl
  6. Świat bez korków? (31.08.2006) GW
  7. Zielona strzałka wraca (29.08.2006) RZ
  8. Darmowe rowery dla dojeżdżających autem (28.07.2006) fietsberaad.nl
  9. Strach jeździć rowerem po ulicach Pekinu (10.07.2006) onet.pl
  10. Jakubowska potrąciła rowerzystę - prowadziła pod wpływem alkoholu (10.07.2006) onet.pl
  11. Podatek od samochodu nie przy rejestracji, ale w zależności od emisji CO2 (21.06.2006) PAP
  12. Revolution! Britain embraces the bicycle (07.06.2006) Independent
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa