link_mdr


doreta bez recepty
duomox bez recepty
izotek bez recepty

prasa
2007 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 93 |
  min min min min min min min min min min min min
17 stycznia 2007

Szybszy dojazd do autostrady (17.01.2007) GW, SP/GW

Wąska i dziurawa ulica Bardzka zamieni się w szybką arterię z dwoma pasami w obu kierunkach i osobno wydzielonym pasem dla tramwajów



Dzięki przebudowie ul. Bardzkiej kierowcy zyskają szybszą i bardziej komfortową drogę wylotową w kierunku autostrady A4, alternatywną do korkującej się często al. Karkonoskiej. Zmodernizowany odcinek przejmie część ruchu, przez co łatwiej będzie wyjechać z miasta.

- Karkonoska jest pod względem obciążenia ruchem trzecią drogą w Polsce. Średnio jeździ nią 45 tys. aut na dobę. W szczycie może być ich nawet 70 tysięcy - mówi wiceprezydent Wrocławia Sławomir Najnigier. - Potrzebne było więc rozwiązanie, które pozwoli rozładować ruch w tym miejscu. Zwłaszcza że pojawienie się fabryki LG może jeszcze nasilić problem.

Początkowo Bardzka miała być przebudowana tylko na odcinku od Armii Krajowej do ul. Terenowej. Ale władze miasta postanowiły zmodernizować drogę aż do Jagodna, czyli poza administracyjne granice miasta. - Dalszy odcinek jest w gestii marszałka. Prowadzimy z nim korespondencję na ten temat. Z dobrym efektem, bo droga została już uwzględniona w polityce transportowej województwa - mówi Sławomir Najnigier. - Chcemy, by ciąg Bardzka- Buforowa na całej długości aż do autostrady był dwupasmowy.

Koparki wjadą na Bardzką dopiero za kilka miesięcy. Zarząd Dróg i Komunikacji musi najpierw przygotować przetarg na aktualizację projektu przebudowy. Ale wiadomo już, jak wyglądać będzie odcinek od Armii Krajowej do Terenowej. Rozwiązanie zaproponowane przez firmę Biprogeo zakłada poszerzenie drogi, która przy skrzyżowaniach będzie mieć nawet cztery pasy ruchu w obu kierunkach. Wydzielonym torowiskiem pojadą także tramwaje. Początkowo linia uruchomiona będzie tylko do osiedla Gaj. Po skręcie w Świeradowską tramwaje zawrócą na pętli, która wybudowana zostanie na wysokości centrum handlowego Ferio Gaj. W kolejnym etapie prac torowisko zostanie wydłużone ul. Buforową aż do Jagodna. - Miasto błyskawicznie rozwija się w tym kierunku - mówi Ewa Mazur, rzeczniczka Zarządu Dróg i Komunikacji. - Tramwaj jest bardziej wydajny od autobusu, bo naraz jest w stanie zmieścić więcej pasażerów. I szybszy, jeśli jeździ wydzielonym torowiskiem.

Inwestycja wyceniana jest na około 60 mln zł.


http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,3854627.html

Magistrat planuje budowę linii tramwajowej w kierunku Jagodna i Lamowic (17.01.2007) SP/GW
 
Gdy projektanci zaczynali tworzenie planów, skrzyżowanie Bardzkiej ze Świeradowską tonęło w zieleni (widok od strony Morwowej).

Zanim na ul. Bardzkiej pojawią się drogowcy, minie z pewnością jeszcze przynajmniej pół roku. Już teraz wiadomo jednak, jak będzie wyglądała droga od obwodnicy śródmiejskiej do ul. Świeradowskiej. Torowisko tramwajowe na Świeradowskiej zostanie zbudowane z boku jezdni.

Według planów magistratu jeszcze w tym roku powinna zacząć się budowa linii tramwajowej na osiedle Gaj. Plany zakładają położenie torowiska na ul. Bardzkiej od skrzyżowania z Armii Krajowej do Świeradowskiej i na tej ostatniej.
Przy okazji Bardzka zostanie poszerzona. Zamiast po jednej wąskiej i wyboistej drodze kierowcy pojadą dwiema jezdniami, które przy skrzyżowaniach będą miały nawet po cztery pasy. Inwestycja powinna skończyć się za dwa lata.

Pętla przy Orzechowej
W tym roku ma się także wyjaśnić, jak będzie wyglądał dalszy odcinek drogi, którą prowadzi trasa wylotowa z miasta na Strzelin. Urzędnicy pierwotnie zakładali wydłużenie torów tramwajowych tylko do osiedla Gaj. Teraz chcą uwzględnić w projekcie rezerwę na torowisko biegnące wzdłuż ul. Buforowej aż do Lamowic, gdzie jest granica miasta.
– Przygotowujemy aktualnie przetarg na aktualizację projektu przebudowy – mówi Michał Gołębiewicz z Zarządu Dróg i Komunikacji.
Jeśli w przyszłości na pustych jeszcze terenach wzdłuż Buforowej powstawać będą osiedla mieszkaniowe, to pozwoli na dobudowanie szyn i stworzenie dogodnego połączenia z centrum Wrocławia.
Równolegle toczy się już projektowanie linii tramwajowej na ul. Świeradowskiej.
– Przy okazji zmieni się skrzyżowanie Świeradowskiej z Orzechową i Strońską, bo w tym rejonie powstanie pętla tramwajowa – wyjaśnia Sławomir Rabenda z wrocławskiego biura Biprogeo Projekt, która robi dokumentację.

Wielkie rondo zamiast skrzyżowania
Firma ta przygotowała także pierwszą wersję planów poszerzenia Bardzkiej oraz Buforowej (ta ma być modernizowana w następnych etapach inwestycji).
Zakładała ona pociągnięcie dwupasmowej drogi aż za wiadukt kolejowy – w rejon ul. Terenowej. Zamiast zwykłego skrzyżowania zaplanowano tam rondo z wlotami odnogi ul. Buforowej oraz dojazd do firmy Chemia.
Rondo prawdopodobnie zostanie w planach, ale zmieni się mocno plan przebudowy nasypu kolejowego. Urzędnicy wstępnie przyjęli koncepcję, według której od Świeradowskiej szyny tramwajowe poprowadzone zostaną z boku jezdni – po zachodniej stronie (wcześniej od Armii Krajowej torowisko ma biec środkiem drogi).


http://wroclaw.naszemiasto.pl/wydarzenia/688869.html
Bartosz Wawryszuk  -  Słowo Polskie Gazeta Wrocławska


ilosc komentarzy:
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2024 - 05 - 16
     
   
lista pozostałych artykułów w dziale prasa
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 93 |
  1. Kuźniczą tylko na spacer (04.01.2007) GW
  2. [Gorzów Wlkp] Ścieżki rowerowe w wersji slalomu (05.01.2007) GW
  3. Przemycali karabin w ramie roweru (08.01.2007) o2.pl
  4. Śmigaj na rowerze 130 km/h (08.01.2007) DZ
  5. Szybszy dojazd do autostrady (17.01.2007) GW, SP/GW
  6. 63-letni Czeczen na rowerze dojechał do Mekki (23.01.2007) GW
  7. Paryż zapełni się wypożyczonymi rowerami? (30.01.2007) GW
  8. Protest rowerzystów w RPA (28.01.2007) afryka.org
  9. Paryż chce o 40 proc. ograniczyć ruch samochodów (13.02.2007) GW
  10. Rewolucyjne zmiany w egzaminach na prawo jazdy (14.02.2007) GW
  11. Walka o prawa dla dwóch kółek (20.02.2007) ŻW
  12. Włosi dziś nachodzą się za wszystkie czasy (25.02.2007) DZ
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa