link_mdr


doreta bez recepty
duomox bez recepty
izotek bez recepty

prasa
2007 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 93 |
  min min min min min min min min min min min min
18 listopada 2007

Ścieżki podpatrzone u Holendrów (15-11-07) GW Gdańsk

My już od dawna wzorujemy się na Amsterdamie - zdradza Antoni Szczyt z Urzędu Miejskiego w Gdańsku, odpowiedzialny za budowę sieci dróg rowerowych

My już od dawna wzorujemy się na Amsterdamie - zdradza Antoni Szczyt z Urzędu Miejskiego w Gdańsku, odpowiedzialny za budowę dróg rowerowych.

Dziesięć lat temu do regularnej jazdy na rowerze przyznawał się 1 na 200 gdańszczan. - W 2005 r. na dwóch kółkach jeździł już 1 na 20 mieszkańców - mówi Antoni Szczyt, odpowiednik amsterdamskiego koordynatora budowy ścieżek. - Nasz cel to taki rozwój infrastruktury rowerowej, by w 2012 r. regularnie podróżował jednośladem 1 na 10 gdańszczan.

Ten plan nie uda się bez rozbudowy sieci ścieżek, i to takiej jakości jak te w Amsterdamie. - W latach 90. miasta biły rekordy w "budowie" tras rowerowych. Niektórym wydawało się, że wystarczy wiadro farby i pędzel, którym podzieli się chodnik - wspomina Szczyt. - Gdańsk był pierwszym miastem w Polsce, w którym zdecydowano: budowa ścieżek to tak samo poważne wyzwanie, jak budowa dróg dla aut. Nie ma prowizorki. Wzorem stolicy Holandii zdecydowaliśmy, że standardową nawierzchnią ścieżek w Gdańsku będzie czerwony asfalt - wyjaśnia urzędnik.

Oczywiście czerwony asfalt nie wystarczy, by z Trójmiasta zrobić polski Amsterdam. Potrzeba gęstej sieci ścieżek. W jej rozbudowie mają pomóc fundusze unijne, o które Gdańsk, Sopot i Gdynia zdecydowały się walczyć wspólnie. Dzięki środkom z UE do 2012 r. w Trójmieście ma być zbudowanych ok. 100 km dróg rowerowych w europejskim standardzie. - Z budową ruszamy w przyszłym roku - zapewnia Wojciech Ogint, wicedyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Sopocie.

- W ramach trójmiejskiego projektu planujemy także budowę 14 dużych parkingów dla rowerów. Będą pełniły rolę węzłów przesiadkowych, tak by ludzie mogli się tam przesiadać np. z własnych samochodów na rowery - tłumaczy Antoni Szczyt.

Rowerowe Trójmiasto

ścieżki teraz: Gdańsk - 83 km; Gdynia - 27 km; Sopot - 11 km

nowe ścieżki do 2012 r.: Gdańsk - ok. 63 km; Gdynia - ok. 24 km; Sopot - ok. 10 km

Mikołaj Chrzan
Źródło: Gazeta Wyborcza Trójmiasto
http://miasta.gazeta.pl/trojmiasto/1,86272,4677633.html

więcej wieści z Amsterdamu
http://miasta.gazeta.pl/trojmiasto/0,86272,4664938.html

ilosc komentarzy:
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2024 - 05 - 16
     
   
lista pozostałych artykułów w dziale prasa
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 93 |
  1. Uniwersytety za rowerzystami (02-10-07) SPGW
  2. Od przyszłego roku opłata za wjazd autem do centrum Mediolanu (02-10-07) RZ
  3. Greccy rowerzyści domagali się ścieżek rowerowych (20-10-07) wp.pl
  4. [KRK] Uczelnia chce kupić studentom rowery (22-10-07) GW
  5. [KALISZ] Dziadek snajper - wróg samochodów (05-11-07) GW
  6. [POZNAŃ] Dlaczego miasto potrzebuje parkingów? (15-11-07) GW
  7. W Grazu rowerzysta nie musi mieć oczu z tyłu (18-11-07) GW Częstochowa
  8. Mieli dość aut, wybrali strefę spacerową (15-11-07) GW Częstochowa
  9. Samochód może być w mieście niepotrzebny (14-11-07) GW Częstochowa
  10. W Amsterdamie rządzą rowerzyści (15-11-07) GW Gdańsk
  11. Ścieżki podpatrzone u Holendrów (15-11-07) GW Gdańsk
  12. Europa na dwóch kółkach (18-11-07) GW Łódź
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa